W ujęciu narastającym sprzedaż zrealizowana przez Grupę TXM wyniosła ok. 191 mln zł tj. o 3% mniej r/r.
"Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w lipcu 2018 roku wyniosły ok. 0,4 mln zł, co oznacza spadek o 40% w stosunku do lipca 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepu internetowego wyniosła ok. 4,0 mln zł i była o 15% niższa w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała, że podstawowym czynnikiem, który w negatywny sposób wpłynął na osiągnięte przychody, były odczuwalne deficyty w obszarze zapasu w sklepach.
"Zbyt mała dostępność dla klienta oferty letniej, mogącej efektywnie konkurować z ofertą wyprzedażową sieci sklepów modowych, bezpośrednio i negatywnie przełożyła się na niski poziom sprzedaży w lipcu. Najistotniejszą przyczyną niedostatecznego zatowarowania sklepów są wykorzystane w pełni limity kredytu kupieckiego. Po sfinalizowaniu procesu dokapitalizowania spółki, co powinno nastąpić w sierpniu br., nastąpi zwolnienie limitów u kluczowych dostawców. To pozwoli stopniowo na skuteczne zapewnienie atrakcyjnej oferty dla klientów, a tym samym odbudowanie poziomu sprzedaży" - czytamy także.
Sieć TXM na koniec lipca składała się z 389 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,1 tys. m2., która była o 0,4% wyższa niż na koniec lipca 2017.
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.