Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 20 mln zł we wrześniu i były wyższe o 23% r/r, zaś ze sprzedaży w segmencie B2B wyniosły 12,2 mln zł i były wyższe o 459% r/r, podano w komunikacie.
"Spółka zwraca uwagę, że w segmencie B2B przychody w roku bieżącym, w związku z innymi terminami dostaw, charakteryzują się odmiennym rozkładem miesięcznym niż w roku ubiegłym. Wzrost sprzedaży w tym segmencie we wrześniu 2018 roku w porównaniu do września 2017 roku wynika z faktu, iż w roku 2018 część przychodów z tytułu realizacji umowy, (...) została rozpoznana we wrześniu, podczas gdy w 2017 roku przychody z tytułu realizacji analogicznej umowy zostały rozpoznane w czwartym kwartale tego roku" - czytamy dalej.
W okresie styczeń-wrzesień przychody ogółem wzrosły o 26% r/r do 163,2 mln zł. Przychody ze sprzedaży detalicznej zwiększyły się w tym czasie o 20% r/r do 135,7 mln zł, zaś ze sprzedaży B2B wzrosły o 74% r/r do 26,7 mln zł.
Segment detaliczny obejmuje sprzedaż salonów detalicznych, sprzedaż internetową oraz pozostałą sprzedaż detaliczną, zaś segment B2B obejmuje sprzedaż krajową oraz sprzedaż eksportową do firm i klientów korporacyjnych, wyjaśnia spółka.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.