Przychody ze sprzedaży Grupy Kofola spadły do 537, 3 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 558,6 mln zł rok wcześniej, podała spółka.
EBITDA spadła o 32,1% do 55,6 mln zł w I poł. 2017 r., zaś zysk z działalności operacyjnej EBIT wyniósł 12,6 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 41 mln zł.
Sprzedaż Kofola w rejonie Adriatyku wzrosła o 19,2%. Udział EBITDA w tym regionie w ogólnej gospodarce Grupy wzrósł z 14% do 20% r/r. "EBITDA regionu rośnie pomimo znacznych inwestycji w koszty handlowe i budowę sieci dystrybucyjnej" - czytamy w komunikacie.
Na rodzimym rynku czesko-słowackim Grupa zwiększyła sprzedaż o 3,2%. Największy udział w tym wzroście mają Rajec i Rauch. Segment restauracji i formatów impulsowych szybko rośnie, firma odnotowała tam wzrost o ponad 8% rok do roku.
Na początku lipca br. Grupa Kofola poszerzył portfolio produktów z kategorii zdrowej żywności na rynku polskim, kupując w Premium Rosa 100% udziałów.
"W lipcu kupiliśmy lokalną, perspektywistyczną i szybko rozwijającą się firmę Premium Rosa, specjalizującą się w produktach wytwarzanych zgodnie z tradycyjnymi recepturami z owoców i ziół leczniczych. Portfolio Premium Rosa wpisuje się w segment, który w ostatnich latach stale wzrastał, postępujemy zgodnie z planem i wierzę, że osiągniemy założone rezultaty" - powiedział dyrektor finansowy Kofola Daniel Buryš, cytowany w komunikacie.
Działalność Grupy Kofola koncentruje się na produkcji napojów w pięciu segmentach branżowych: napoje gazowane, napoje niegazowane, wody mineralne, syropy oraz napoje niskoalkoholowe.