Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Publiczna oferta akcji start-upu, który od pierwszego dnia działalności notowany jest na NewConnect

0
Podziel się:

Wrocławski start-up powstały w spółce funkcjonującej na giełdzie - Patent Fund S.A. z projektem Namegine, chce pójść w ślady LiveChat i Brand24 i podbić globalny rynek oprogramowania służącego ochronie własności intelektualnej.

Patent Fund S.A. poszukuje finansowania wśród inwestorów zewnętrznych dla projektu Namegine
Patent Fund S.A. poszukuje finansowania wśród inwestorów zewnętrznych dla projektu Namegine (Mariusz Grzelak/Reporter)

Pomysł na stworzenie oprogramowania Namegine jest kontynuacją strategii zapoczątkowanej przez spółkę w 2015 r. Spółka wówczas wspierała projekty w obszarze ochrony własności intelektualnej. Na rynku dostrzegli niszę do zagospodarowania i tak powstał pomysł na stworzenie produktu IT - Namegine.

Skalowalny model biznesowy

Namegine będzie działał w modelu SaaS (z ang. Software-as-a-service), co oznacza że oprogramowanie będzie sprzedawane jako usługa subskrypcyjna i będzie łatwo skalowalne. W tym obszarze spółka ma wsparcie głównego akcjonariusza, czyli doświadczonych założycieli funduszu inwestycyjnego Venture Inc S.A., który w swoim portfolio posiada takie projekty jak np. Brand24, czy TimeCamp. Oprogramowanie jest przeznaczone głównie dla klientów biznesowych, którzy posiadają znaki towarowe lub tworzą nowe (np. osób rozpoczynających biznes, małych i średnich firm). W drugiej kolejności oprogramowanie będzie przeznaczone dla rynku pół-profesjonalnego, czyli np. agencji marketingowych zajmujących się brandingiem i namingiem. Na rynku funkcjonują już projekty konkurencyjne takie jak TrademarkNow, Markify, Corsearch, jednak w większości skierowane są do profesjonalistów branży prawnej, tj. prawników, rzeczników patentowych czy specjalistów ds. znaków towarowych. Namegine planuje zdobyć przewagę konkurencyjną poprzez
subskrypcyjny model biznesowy skierowany bezpośrednio do przedsiębiorców oraz zastosowanie technologii inteligentnych algorytmów uczenia maszynowego (Machine Learning).

Plany rozwojowe Namegine

Spółka w najbliższych planach ma rozbudowę aplikacji Namegine o dedykowane konto, które oferuje użytkownikowi zestaw narzędzi służących do tworzenia znaków towarowych, a poprzez alerty e-mail umożliwi monitoring *zarówno tych zarejestrowanych jak i niezarejestrowanych znaków towarowych. Planowane jest dodanie kolejnych baz danych poza obecną już bazą USA - przede wszystkim o bazę danych Urzędu Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) oraz wszystkich krajów członkowskich UE. W dalszej przyszłości rozważanym elementem będzie również dodanie możliwości monitorowania zgłoszeń patentowych oraz wzorów przemysłowych. Spółka docelowo będzie działać na *rynku Unii Europejskiej oraz USA, a także w innych perspektywicznych krajach rozwiniętych tj. Australia, Kanada, Szwajcaria, Izrael, Norwegia czy Rosja. Rynek znaków towarowych, na którym działa Spółka jest rynkiem wzrostowym o niewielkim nasyceniu produktami IT.

Po co monitorować znaki towarowe?

Na przykład po to, żeby wiedzieć czy nikt nie naruszył naszego znaku towarowego, co mogło narazić nas na straty. Jak podaje The Global Legal Post, aż 63% badanych przedsiębiorców (z grupy 440 managerów wysokiego szczebla) stwierdziło, że zostało dotkniętych przez naruszenia znaków towarowych. Drugim, przykładowym zastosowaniem takiego oprogramowania może być wykorzystywanie go do wyszukiwania ciekawych okazji inwestycyjnych. Pojawia się więc zatem drugie pytanie: co wspólnego może mieć monitoring znaku towarowego z okazją inwestycyjną? Przykładowo spółka CI Games S.A. informowała wcześniej o zaprzestaniu produkcji gier wysokobudżetowych. Niemniej jednak, nie informując rynku o zmianie planów, zgłosiła do rejestracji w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej nowy znak towarowy dotyczący kolejnej części Snipera Ghost Warrior, czyli "Sniper Ghost Warrior Contracts”. Inwestorzy, którzy dotarli do tej wiedzy, wykorzystali okazję i kupowali akcje spółki, a kurs akcji urósł o ponad 25% w
ciągu dwóch dni.

*Zatem Namegine może dać realną przewagę swoim użytkownikom w posiadaniu wiedzy o tym, co dzieje się z interesującym ich znakiem oraz danym podmiotem. *Wiele podmiotów rejestruje znaki towarowe jeszcze przed wprowadzeniem nowej marki produktu czy usługi na rynek.

Namegine poszukuje inwestorów

Właściwie jak każdy start-up, aby umożliwić dalszy rozwój produktu Namegine, Patent Fund S.A. poszukuje finansowania wśród inwestorów zewnętrznych. Obecnie jest w trakcie przeprowadzania oferty publicznej akcji serii I. Więcej informacji znajduje się na stronie patentfund.com/relacje-inwestorskie/oferta-publiczna.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)