"Majowe dane potwierdzają niezwykłą stabilność i potencjał rynku wtórnego. Od 6 lat krajowi przewoźnicy sprowadzają ponad 3 tys. takich pojazdów rocznie i nic nie wskazuje na to, żeby się miało to w najbliższym czasie zmienić. Warto przypomnieć, że w rekordowym 2015 roku
zarejestrowano 3 824 szt. używanych autobusów, w 2016 r. - 3 575 szt., a w 2017 r. - 3 321. Te dane pokazują też, że ostatni rok wykazał stratę do poprzedniego okresu w wysokości 254 szt. (-7,1%)" - czytamy w komunikacie.
Od stycznia do maja br. sprowadzono łącznie 1413 autobusów, czyli o 20 szt. więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. (+1,3%). Zdecydowaną większość stanowiły konstrukcje o DMC powyżej 8 ton, podano również.
"Największy ilościowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowaliśmy w strategicznej kategorii turystycznej, gdzie zarejestrowano 128 pojazdów (+17 szt./ +15,3%). Plus pojawił się także wśród autobusów miejskich, gdzie sprowadzono o 2 egzemplarze więcej niż przed rokiem (+2,9%). W segmencie MINI-busów odnotowano wynik niższy przed rokiem (-3 szt./ -6,8%), natomiast pojazdy międzymiastowe (-14 szt./ -18,9%) wypadły zdecydowanie poniżej rezultatu z ub.r." - czytamy dalej.
Wyniki za okres styczeń-maj 2018 r. potwierdzają, że marka Mercedes-Benz, podobnie jak przed rokiem, jest zdecydowanym liderem na rynku sprowadzanych używanych autobusów do Polski. W tym roku zarejestrowano tutaj łącznie 404 szt. z logo niemieckiego producenta (+4 szt./ +1% w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r.) Mercedes zajmuje 28,6% w rynku, co oznacza udział o -0,1 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z tej grupy największa część autobusów reprezentowała kategorię MINI - 132 szt., gdzie marka ma niemal 50% udział, podsumowano.