"W lutym 2017 r. sprowadzono do Polski 239 szt. używanych autobusów, czyli o 19 szt. więcej niż rok temu (+8,6%). Dzięki temu skumulowany wynik za dwa miesiące br. także znalazł się na plusie. W tym okresie sprowadzono łącznie 497 autobusów, czyli o 9 szt. więcej niż a analogicznym okresie 2017 r. Zdecydowaną większość stanowiły konstrukcje o DMC powyżej 8 ton" - czytamy w komunikacie.
Największy ilościowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem odnotowaliśmy w strategicznej kategorii międzymiastowej, gdzie zarejestrowano 64 pojazdy (+9 szt. / +16,4%). Drugi segment rynku na plusie to autobusy miejskie (21), gdzie sprowadzono o trzy autobusy więcej niż przed rokiem (+3 szt. / +16,7%). Z kolei w drugim najważniejszym dla tego rynku segmencie - pojazdów turystycznych - mamy spadek (-12 szt. / -15,2%) do poziomu 67 szt. Drugim segmentem, który ciągnie w lutym import w dół to minibusy z rezultatem 51 szt. (- 3 szt. / -5,6%), podano również.
"Dane z 2018 r. roku pokazywały, że liczba zarejestrowanych nowych autobusów w Polsce powoli zbliża się do poziomu rynku sprowadzanych zza granicy używanych autobusów . W ubiegłym roku było ich o 1,4-raza więcej niż (3 321 szt.) niż pojazdów fabrycznie nowych (2297)" - czytamy dalej.
Wyniki za dwa pierwsze miesiące 2018 r. potwierdzają, że marka Mercedes-Benz podobnie, jak przed rokiem jest zdecydowanym liderem na rynku sprowadzanych, używanych autobusów do Polski. W tym roku zarejestrowano łącznie 150 szt. używanych pojazdów z logo niemieckiego producenta (-7 szt. / -4,5% w porównaniu ze analogicznym okresem 2017 r.). Druga w rankingu jest Setra, na którą w styczniu i lutym br. przypadło 58 rejestracji używanych autobusów, czyli o 6 szt. więcej niż przed rokiem (+11,5%). Zaskoczeniem jest wysokie, trzecie miejsce marki Iveco, która do tej pory na rynku używanych pojazdów w Polsce nie stawała na podium. To efekt przejęcia pod koniec lat 90-tych autobusowego działu Renault i częściowo udziałów francuskiej marki, jak i rosnącego importu minibusów tej marki. W ciągu dwóch miesięcy 2018 r. włoski producent odnotował 52 rejestracje (+15 szt. / +40,5%), co zapewniło mu udział 10,5% (+2,9 pkt. proc.), podsumowano.