"W pierwszym miesiącu br. na polskim rynku przybyło 188 szt. fabrycznie nowych autobusów, co oznacza wynik o 83 szt. (+79%) wyższy niż przed rokiem. Styczniowy wzrost to przede wszystkim efekt świetnych wyników w segmencie autobusów miejskich (+55 szt. / +261,9%) i turystycznych (+12 szt. / +109,1%) w porównaniu do sytuacji sprzed roku. Także kategoria MINI cały czas zwiększa swoje obroty i w styczniu br. zanotowaliśmy w niej po raz kolejny wzrost sprzedaży (+13 szt. / +19,1%). W najsłabszym segmencie na autobusowym rynku - wśród pojazdów międzymiastowych nie było rejestracji wobec 5 szt. przed rokiem. Wśród zarejestrowanych 8 pojazdów nie miało podanego podrodzaju i pozostaje poza segmentacyjna analizą" - czytamy w raporcie.
W ubiegłym roku motorem napędowym autobusowych rejestracji w Polsce okazała się kategoria MINI (1057), która wyraźnie pokonała na tym polu segment miejski o 286 szt. Analitycy spodziewają się, że w 2018 r. ten wyścig wygrają autobusy miejskie. Jak na razie ta prognoza się sprawdza i w styczniu w tym segmencie panuje wyraźne ożywienie. W pierwszym miesiącu przewoźnicy zakupili 76 takich pojazdów (+55 szt. / +261,9%). Wśród dostarczonych w styczniu pojazdów dominowały konstrukcje w barwach Warszawy, która w zeszłym roku zamówiła łącznie 80 autobusów. Drugie miejsce mają rejestracje w Trzebini (15), gdzie lokalny przewoźnik przygotowuje się do obsługi linii w Chrzanowie. Stawkę najważniejszych odbiorców miejskich zamyka ZTM Kielce (7), który tym samym zamknął unijny kontrakt na zakup pojazdów hybrydowych, podano również.
"Taki zestaw największych kontraktów zapowiada klasyczny układ rankingowej marek w tej kategorii. Liderem jest Solaris (33) z udziałem 31%, a tuż za nim Mercedes-Benz (29) z udziałem 27%. Stawkę zamyka MAN (17 szt.) i tuż za nim dość nieoczekiwanie Autosan (15), który w tym roku ma ambicje na zdecydowanie większy udział w miejskim rynku niż w zeszłym roku" - czytamy dalej.