"Rezultat całej zagregowanej grupy okazał się najwyższym październikowym rezultatem od 2009 roku. To już czwarty miesiąc z rzędu, kiedy padają takie rekordy" - czytamy w raporcie.
W grupie przyczep ciężarowych odnotowaliśmy wzrost o 32,2% do 952 szt. Dynamicznie rosła ósmy miesiąc z rzędu, liczebność ciężarowych przyczep rolniczych, o 127,9% do 351szt. Przyczepy lekkie zyskały w październiku +21,1% z rezultatem 3 310 szt. Rejestracje naczep zmniejszyły się o 1,6% do 2 051szt. Poziom rejestracji zwyczajowo nielicznych przyczep specjalnych wyniósł 62 szt. i był wyższy o 1,6% niż rok wcześniej. W podgrupie przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t przybyło 2 340 pojazdów. Ich rezultat z ostatniego miesiąca był wyższy o 1,7% r/r i wyższy o 7,3% w porównaniu do poprzedniego miesiąca, podano także.
"Od początku roku zarejestrowano łącznie 67 884 przyczepy i naczepy. Przewaga nad analogicznym okresem ub.r. wynosi 4,9%. Rejestracje przyczep zwiększyły się o 7,3%, a liczba naczep zmalała o 1,1%. Grupa ciężarowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t osiągnęła w tym czasie 20 228 szt. O 6 szt. więcej niż przed rokiem" - czytamy dalej.
W rankingu marek na pierwszym miejscu niezachwianie utrzymuje się Schmitz Cargobull, który od początku roku wydał 4 522 szt. więcej o 43 szt. (+1%) niż przed rokiem. Jego udział w rynku nieznacznie zwiększył się 22,4% w porównaniu z wypracowanym w analogicznym czasie w ub.r. (+0,2 p.p.), podano także.
"Na drugim miejscu po rejestracji 3 943 szt. jest Krone, który pogłębił spadek liczby rejestracji do 9,8%. Jego udział w rynku to 19,5%, mniej o 2,1pp niż przed rokiem. Trzeci na liście bez zagrożenia jest Wielton. Wydał 3 281 nowych pojazdów i po październiku wypracował plus (+1,2%). Jego udział w skali roku praktycznie nie zmienił się i wyniósł 16,2% wobec 16% rok temu. Czwarty bez zmiany jest Koegel - ma zarejestrowane 1563 pojazdy, co oznacza spadek o 11,9%. Za nim jest Kaessohrer. Dostarczył klientom 726 pojazdów i co przełożyło się na niewielki spadek (-1,1%)" - czytamy dalej.
Z rejestracją czasową od stycznia do października 2017r. pozostało w polskich rejestrach na koniec miesięcy 2636 przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t czyli więcej o 581 sztuk (+28,3%) niż rok wcześniej. Pojazdy te mogły być przeznaczone dla zagranicznych odbiorców lub zasilić jeszcze grupę stałych rejestracji, dodano.