Sprzedaż opon samochodowych w segmencie aut osobowych w Polsce wzrosła o 14% r/r w I kwartale 2017 r., podał Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
"Sprzedaż producentów i importerów opon w Polsce nadal rośnie - w pierwszym kwartale 2017 Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego odnotował wzrost w segmencie samochodów osobowych do ponad 4 mln sztuk, czyli aż o 14% w porównaniu z analogicznym okresem w 2016. Największą dynamikę odnotowano w segmencie SUV - aż o 21% więcej oraz VAN - wzrost o 9%" - czytamy w komunikacie.
"Producenci oraz importerzy opon samochodowych mają za sobą dobry kwartał - zanotowano 14% wzrostu sprzedaży w segmencie osobowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2016 roku. Istotne dynamiki odnośnie opon do SUV i VAN są powiązane z liczbą sprzedawanych samochodów tego typu. Polacy kupują coraz więcej aut - w I kwartale 2017 zarejestrowano ponad 125 tys. nowych pojazdów - co przekłada się na zwiększony popyt w segmencie opon. Dynamika wzrostów dowodzi, że rynek ten nadal posiada potencjał do rozwoju. Szczególnie, jeśli chodzi o opony segmentu premium i przekonanie kierowców, także samochodów starszych niż 5 lat, że lepsze opony to większy margines bezpieczeństwa" - skomentował dyrektor generalny PZPO Piotr Sarnecki, cytowany w komunikacie.
Jeśli chodzi o podział na sezonowość, to w tym okresie we wszystkich grupach nastąpiły wzrosty względem I kw. 2016 - opony letnie o 12%, zimowe - o 43%, a całoroczne - o 25%, podano także.
"Sprzedaż opon do samochodów ciężarowych w I kw. 2017 roku nieznacznie zmniejszyła się w stosunku do analogicznego okresu roku 2016 - zmiana ta wyniosła 1%" - czytamy dalej.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.