"Polska nadal wykazuje wyższe dynamiki sprzedaży opon w porównaniu do danych europejskich - pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy. Zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i średniej to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg - lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców" - powiedział prezes Rafał Spirydon, cytowany w komunikacie.
Rośnie także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+9%) i lekkich dostawczych (+4%), dodano.
"W naszym klimacie używanie właściwych opon w trakcie jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej słoty może zdecydowanie skrócić drogę hamowania i niejednokrotnie uratować ludzkie życie. Kierowcy zaczynają doceniać markowe opony, bo przy stale rosnącym ruchu drogowym dają one większy margines bezpieczeństwa" - dodał dyrektor generalny Piotr Sarnecki, również cytowany w komunikacie.
Sprzedaż opon w Europie w utrzymała się w 2017 roku na stabilnym poziomie, dodano również.
Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.