Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PZPO: Sprzedaż opon do aut osobowych wzrosła o 7% r/r w 2017 r.

0
Podziel się:

Sprzedaż opon samochodowych w segmencie aut osobowych w Polsce wzrosła o 7% r/r w 2017 r., podał Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego (PZPO). Zauważalny jest znaczący wzrost sprzedaży opon całorocznych - aż o 29%, zimowych - o 11% i motocyklowych - o 25%, dodano. 

PZPO: Sprzedaż opon do aut osobowych wzrosła o 7% r/r w 2017 r.

"Polska nadal wykazuje wyższe dynamiki sprzedaży opon w porównaniu do danych europejskich - pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy. Zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i średniej to dobra wiadomość dla wszystkich użytkowników dróg - lepsza jakość ogumienia to większe bezpieczeństwo nasze i innych kierowców" - powiedział prezes Rafał Spirydon, cytowany w komunikacie.

Rośnie także wolumen sprzedanych opon do samochodów SUV (+9%) i lekkich dostawczych (+4%), dodano.

"W naszym klimacie używanie właściwych opon w trakcie jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej słoty może zdecydowanie skrócić drogę hamowania i niejednokrotnie uratować ludzkie życie. Kierowcy zaczynają doceniać markowe opony, bo przy stale rosnącym ruchu drogowym dają one większy margines bezpieczeństwa" - dodał dyrektor generalny Piotr Sarnecki, również cytowany w komunikacie.

Sprzedaż opon w Europie w utrzymała się w 2017 roku na stabilnym poziomie, dodano również.

Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego to organizacja przemysłowa zrzeszająca kluczowych producentów opon obecnych na polskim rynku - firmy Apollo Vredestein, Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli oraz Trelleborg. Członkowie PZPO zatrudniają bezpośrednio w sumie ponad 10 tys. pracowników w biurach handlowych oraz 4 fabrykach (Dębica, Olsztyn, Poznań, Stargard), wytwarzających rocznie 35 mln sztuk opon w oparciu o najnowsze technologie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)