*Rainbow Tours spodziewa się w roku 2011 skonsolidowanych przychodów na poziomie 430 mln zł. W przyszłym roku mają one wzrosnąć o 40 proc. rdr i wynieść 600 mln zł - poinformował Grzegorz Baszczyński, prezes Rainbow Tours. *
Skonsolidowane przychody grupy, w skład której wchodzą oprócz Rainbow Tours spółki ABC i Bee&Free, zgodnie ze zrewidowanymi prognozami mają być w roku 2011 o 35 proc. wyższe niż w roku poprzednim i wynieść 430 mln zł. Pod koniec ubiegłego roku Rainbow Tours szacowało, że w 2011 r. przychody wyniosą ok. 500 mln złotych.
- _ To był moment, w którym jeszcze myśleliśmy o przejęciu jednego z touroperatorów średniej wielkości. To przejęcie finalnie nam nie wyszło _ - poinformował Baszczyński. Po nieudanej próbie przejęcia, Rainbow Tours nie zrezygnowało z planów akwizycyjnych. - _ Obecnie rozmawiamy z kilkoma średniej wielkości podmiotami. Zwraca się do nas z propozycjami wiele firm, ale na razie jeszcze nic wystarczająco interesującego na rynku nie znaleźliśmy _ - powiedział prezes.
W 2012 r. spółka spodziewa się przychodów na poziomie 600 mln zł, co stanowić ma wzrost rdr o 40 proc. - _ Plany są ambitne, bo rok 2012 prawdopodobnie będzie dla gospodarki trudny. Wierzymy jednak, że uda nam się nasze założenia zrealizować. W ostatnich latach, pomimo kryzysu osiągnęliśmy dobrą dynamikę przy jednoczesnym zachowaniu rentowności. Staramy się pracować nad ofertą i chcemy zachować dynamiczny, acz zrównoważony wzrost. W razie czego będziemy plany rewidować _ - ocenił Baszczyński.
Spółka przewiduje, że Rainbow Tours w roku 2011 obsłuży 139 tys. klientów, co stanowiłoby wzrost o 29 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W roku następnym zgodnie z prognozami spółki liczba klientów ma zwiększyć się do 180 tys. Rainbow Tours posiada 59 własnych salonów na terenie Polski. W następnym roku ich liczbę powiększyć chce do 66. Jednocześnie planuje wzrost sieci sprzedaży poprzez franchising. Prezes poinformował, że spółka prowadzi obecnie w tej sprawie rozmowy z kilkunastoma podmiotami.
Zgodnie z wypowiedzią prezesa baza hotelowa jest przez spółkę rokrocznie rozbudowywana i liczy obecnie blisko 400 hoteli. W ofercie na lato 2012 r. touroperator wprowadził 6 nowych destynacji m.in. Cypr i Korfu. Pojawiło się też 35 nowych programów objazdów, do krajów takich jak chociażby Korea Płn. i Płd. czy RPA i Mozambik.
Wydatki na marketing w budżecie spółki na rok 2011 wynoszą 8 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 30 proc. W roku 2012 na marketing spółka przeznaczyć chce 12 mln zł. - _ Plany te będziemy finansować ze środków własnych. Spółka jest rentowna od kilku lat i ma dość duże kapitały zapasowe _ - poinformował Baszczyński.
Dodał, że Rainbow Tours nie planuje ekspansji na rynki zagraniczne. - _ Byliśmy już obecni na rynku zagranicznym - w 2007 i 2008 na Ukrainie, ale to 'odbiło się nam czkawką'. Wycofaliśmy się stamtąd i na razie nie myślimy o wchodzeniu na obszary poza Polską _ - powiedział.