Zysk operacyjny wyniósł 35,99 mln zł wobec 26,69 mln zł zysku rok wcześniej.
"Zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację (EBITDA) osiągnął poziom 49 049 tys. zł i był o 25,8% wyższy niż w pierwszym półroczu 2017 r." - czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 384,87 mln zł w 2018 r. wobec 353,98 mln zł rok wcześniej.
Wzrost sprzedaży to efekt wzrostu sprzedaży eksportowej, rozwoju marki Rawlplug oraz sprzedaży specjalistycznych śrub dla przemysłu elektromaszynowego oraz samochodowego, która stopniowo zastępuje sprzedaż asortymentu niskomarżowego oraz sprzedaż marek obcych, podano w raporcie.
"Marża I na sprzedaży po 6 miesiącach 2018 r. wyniosła 34,3% wobec 33,3% w tym samym okresie 2017 roku. W ujęciu kwartalnym marża I na sprzedaży w II kwartale 2018 roku wyniosła 35,4% i była lepsza od marży uzyskanej w II kwartale 2017 roku (33%). Na jej poprawę wpływ miały przede wszystkim zmiana portfolio produktowego oraz implementacja podwyżek na towary grupy" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 19,76 mln zł wobec 3,74 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Rawlplug zajmuje się opracowywaniem innowacyjnych rozwiązań z zakresu technik zamocowań, ich projektowaniem, produkcją i dystrybucją.