Zapowiadali reaktywację i rozwój legendarnego Gadu-Gadu oraz promocję charakterystycznego znaku słoneczka. Skończyło się na niczym. Polska spółka Sare po kilku miesiącach negocjacji odstąpiła od rozmów w sprawie przejęcia komunikatora od cypryjskiego funduszu Xevin Consulting Limited.
- Biorąc pod uwagę ryzyka związane z nabytymi w wyniku tej transakcji aktywami, zdecydowaliśmy się realizować naszą strategię w inny sposób. Aktywa Gadu-Gadu były dla nas interesujące, ale nasze zasoby technologiczne, ludzkie i finansowe pozwolą nam skutecznie rozwijać ofertę również bez ich przejęcia - komentuje sytuację Dariusz Piekarski, prezes zarządu rybnickiej spółki Sare.
Rozmowy między Sare a Xevin Consulting Limited (podmiot zarejestrowany na Cyprze) były prowadzone od czerwca. Wtedy też obie strony podpisały umowę, która dawała Sare wyłączność na negocjacje do końca września.
Transakcja miała dotyczyć przejęcia takich aktywów Gadu-Gadu jak m.in. komunikator internetowy, sprzęt serwerowy, domeny internetowe gg.pl oraz gadu-gadu.pl, prawa własności do znaków towarowych Gadu-Gadu oraz prawa własności do logotypów Gadu-Gadu. Potencjalna wartość transakcji wynosiła 2,4 mln zł.
- Mamy precyzyjnie określone cele i założenia związane z rozwojem GG. Ten komunikator idealnie wpisuje się w naszą strategię rozwoju - mówił jeszcze trzy miesiące temu prezes Piekarski.
O "ogromnym potencjale Gadu-Gadu" mówił też dyrektor działu programowania Sare Tomasz Kusy. - Połączenie komunikatora i web analityki z pewnością zaowocuje nową ofertą dla sektora biznesowego - wskazywał.
Przedstawiciele polskiej spółki bez ogródek mówili o reaktywacji i rozwój Gadu-Gadu oraz promocji charakterystycznego znaku słoneczka. Choć nie znamy szczegółów negocjacji, to można się domyślać, że poszło o cenę. Być może cypryjski fundusz chciał ugrać nieco więcej, niż wskazywał początkowo, bo pierwotną cenę eksperci oceniali jako bardzo atrakcyjną.
Choć Gadu-Gadu szczyt swojej popularności osiągnął w ubiegłym dziesięcioleciu, do dzisiaj jest bardzo rozpoznawalnym komunikatorem przez większość polskich użytkowników internetu.
Według danych Gemius/PBI, GG i związane z nim serwisy internetowe mają obecnie wprawdzie prawie pięć razy mniej użytkowników niż w 2012 r., ale i tak z nie-mobilnej wersji komunikatora korzysta około 1,41 mln realnych użytkowników.
Dla Sare GG byłoby ciekawym uzupełnieniem działalności. Firma działa na rynku e-marketingu oferując szereg usług i rozwiązań poprawiających efektywność kampanii marketingowych i bezpośrednio wspierających sprzedaż. Jak sama wskazuje - jej rozwiązania są obecne w 40 krajach świata, a wśród jej klientów są takie firmy jak m.in.: VISA, Fiat, Karcher, Nespresso, Cinema City, Agora, Sage, Netsprint, Lexus, Decathlon, Oriflame i wiele innych.