Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Redan chce inwestować w nowe sklepy mimo strat finansowych

0
Podziel się:

W drugim półroczu planowane są kolejne zagraniczne otwarcia, tak by na koniec roku poza granicami Polski działało 15-20 sklepów.

Redan chce inwestować w nowe sklepy mimo strat finansowych
(mat. prasowe Redan)

Redan planuje zwiększyć liczbę zagranicznych sklepów do 15-20 na koniec tego roku z 7 placówek na koniec pierwszego półrocza bieżącego roku, poinformował wiceprezes spółki Bogusz Kruszyński. Właściciel sieci sklepów Top Secret chce inwestować mimo że w pierwszym półroczu tego roku zanotował prawie 7 mln złotych straty.

- W drugim półroczu planowane są kolejne zagraniczne otwarcia, tak by na koniec roku poza granicami Polski działało 15-20 sklepów. W październiku uruchomiony zostanie pierwszy sklep w Rumunii" - powiedział Kruszyński podczas prezentacji wyników.

Według stanu na 30 czerwca br., sieć sprzedaży grupy Redan liczy 676 sklepów, w tym 7 placówek zagranicznych (4 uruchomione w 2014 roku, 3 w 2015 roku).

Grupa Redan w ramach segmentu modowego w pierwszym półroczu 2015 roku odnotowała zwiększenie obrotów o 9,6 proc. rok do roku do 115,1 mln zł. Sprzedaż w sklepach wzrosła aż o 16 proc., poinformowali przedstawiciele grupy.

- Wzrosty są efektem działań realizowanych w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Wzrost sprzedaży kolekcji wynika z poprawy jakości marki Top Secret, dopasowania struktury asortymentowej, ilości modeli oraz tempa ich wejścia do sklepów - wskazał Kruszyński.

Grupa Redan w ramach segmentu dyskontowego zanotowała wzrost obrotów o 16,2 proc rok do roku do 140,7 mln zł, poinformowali przedstawiciele grupy.

- Bardzo dobrze rozwija się sklep internetowy www.txm24.pl, który uruchomiliśmy w maju ubiegłego roku. W pierwszym półroczu 2015 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 2,7 mln zł - powiedział Kruszyński.

Olbrzymia strata

Nie zmienia to jednak faktu, że strata za pierwsze półrocze uległa pogłębieniu. Właściciel m.in. marki Top Secret zanotował 6,97 mln złotych skonsolidowane straty przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej. Rok wcześniej strata była ponad 3 razy mniejsza i wyniosła 2,04 mln złotych.

Poprawiły się za to przychody spółki. Sięgnęły one 258,64 mln zł w pierwszych 6 miesiącach 2015 roku wobec 228,22 mln zł rok wcześniej.

Plany

W drugiej połowie 2015 roku grupa planuje przeprowadzić szeroko-zasięgową kampanię reklamową, która obejmie telewizję, prasę, internet oraz nośniki zewnętrzne. Główne cele zakładane na drugie półrocze to wzrost rozpoznawalności marki Top Secret, pozyskanie nowych klientów oraz zachęcenie lojalnych klientów do częstszych zakupów, podkreślił wiceprezes.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)