*Spółka zamierza zlikwidować dwie nierentowne marki, czyli Trendstation i Morgan i chce się skupić na rozwoju trzech głównych sieci: Top Secret, Textilmarket i Troll. *
Redan wypracował po trzech kwartałach 3,6 mln zł zysku netto. Po trzech kwartałach tego roku Redan ma 208 mln zł przychodów i 3,6 mln zł zysku netto. W analogicznym okresie ubiegłego roku przychody spółki wynosiły 183,2 mln zł, spółka miała też stratę w wysokości 6,3 mln zł.
Spółka tłumaczy, że na poprawę wyników duży wpływ miały wyniki dwóch głównych sieci spółki - Top Secret i Textilmarket. Obie sieci odpowiadają za 80 proc. sprzedaży spółki.
Po trzech kwartałach tego roku Top Secret wypracował 4,3 mln zł zysku brutto, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku sieć miała stratę w wysokości 1,6 mln zł. Z kolei Textilmarket po trzech kwartałach wypracował 3,6 mln zł zysku brutto.
Przedstawiciele spółki podkreślają, że w przypadku Top Secret marża handlowa wzrosła w III kw. o 36 proc. rdr, a w Textilmarket o 18 proc.
Z kolei Troll zacznie przynosić zyski w przyszłym roku.
Spółka chce zlikwidować dwie nierentowne marki - Morgan i Trendstation, które po trzech kwartałach tego roku przyniosły 1,6 mln zł straty na sprzedaży.
_ Chcemy zlikwidować markę Trendstation. Finalizujemy też rozmowy dotyczące sprzedaży 4 sklepów francuskiej marki Morgan. Do transakcji może dojść w I kwartale przyszłego roku, do końca lutego _ - powiedział w czwartek prezes spółki, Piotr Kulawiński.
Nie chciał powiedzieć, jakich wpływów ze sprzedaży sieci Morgan się spodziewa. _ Na pewno nie stracimy na tej transakcji. Odzyskamy pieniądze, które zainwestowaliśmy _ - powiedział, nie podając szczegółów.
Redan zamierza z kolei rozwijać się na rynku ukraińskim, gdzie powstaje sieć sklepów własnych i franczyzowych pod marką Top Secret. _ Teraz inwestujemy w rozwój, w przyszłym roku będziemy za granicą zarabiać _ - powiedział prezes.
Zdaniem przedstawicieli spółki jeszcze nie widać efektów kryzysu finansowego w branży handlowej. _ Zakładamy, że dynamika wzrostu handlu nie będzie taka jak w tym roku, że w ogóle nie będzie wzrostu. Z tego powodu zmniejszyliśmy o kilka procent zamówienia na przyszły rok _ - powiedział prezes.
_ Kryzys nas nie przeraża. Liczymy, że pojawią się okazje, na przykład na zakup tańszego towaru _ - dodał.
Spółka zamierza w przyszłym roku wydać na inwestycje poniżej 10 mln zł. Planuje otworzyć 7 sklepów własnych pod marką Top Secret, 5 sklepów pod marką Troll i ok. 20 sklepów Textilmarket.