W oczekiwaniu na wielki wrześniowy debiut w Londynie, spółka poinformowała o nowej umowie z izraelskim partnerem. W przyszłym roku w tym kraju powstaną pierwsze trzy salony.
Zarząd LPP poinformował o zawarciu porozumienia z firmą H&O Fashion Chains. Polacy podpisali z izraelskim partnerem umowę współpracy na zasadzie franczyzy.
"Na mocy zawartej umowy w 2018 roku zostaną otwarte pierwsze trzy salony marki Reserved w Izraelu" - czytamy w komunikacie LPP. Będzie nimi zarządzać właśnie H&O Fashion Chains.
H&O to jeden z największych detalistów w tamtym kraju. Podobnie jak LPP w Polsce. Prowadzi obecnie 46 salonów sprzedaży o łącznej powierzchni około 40 tys. metrów kwadratowych.
Jak podkreśla polska strona, zawarcie niniejszej umowy stanowi realizację strategii grupy kapitałowej LPP w zakresie ekspansji na nowe rynki. Wcześniej podobną umowę franczyzową spółka zawarła z białoruskim partnerem. Także na początek miały tam stanąć trzy sklepy. I to jeszcze w tym roku.
Najbardziej wyczekiwany jest jednak debiut marki Reserved w światowej stolicy mody, czyli w Londynie. Już w środę 6 września, a więc za niecałe dwa tygodnie, LPP otworzy salon przy słynnej Oxford Street. Co więcej, wejście na rynek brytyjski wspierać będzie kampania z udziałem światowej sławy modelki Kate Moss.
- Chcemy, by nasza marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych na świecie - mówił w rozmowie z "The Guardian" rzecznik LPP. Przyznaje, że grupa jest już silnym graczem w Polsce, Rosji i krajach nadbałtyckich, ale to za mało, by stać się globalną marką. Kolejne po Londynie mają być m.in. Berlin, Paryż i Mediolan.
Według deklaracji LPP z początku roku, grupa chce być do grudnia obecna z marką Reserved w 22 krajach. W tym roku dołączą 4 nowe: Serbia i Wielka Brytania, gdzie powstaną sklepy własne oraz Białoruś i Kazachstan, gdzie działać będą sklepy franczyzowe. Planowane wydatki inwestycyjne mają wynieść około 440 mln zł, co oznaczałoby wzrost rok do roku o blisko 60 proc.
Reserved to flagowa marka LPP, ale nie jedyna. Szczególnie w Polsce rozwijane są też sklepy marek Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Całkowita sprzedaż grupy w ubiegłym roku sięgnęła 6 mld zł.