Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągnięte w czerwcu 2016 roku przez grupę kapitałową LPP wyniosły około 556 mln zł i były wyższe o 21 proc. rok do roku. Po słabym maju to jeden z najlepszych miesięcy dla właściciela sieci Reserved w tym roku. Spółka coraz więcej sprzedaje przez internet.
Klienci w czerwcu oblegali sklepy grupy LPP. Tak można wnioskować z wstępnych o sprzedaży dla sieci Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder. Po słabym maju, kiedy dynamika przychodów była zaledwie pięcioprocentowa rok do roku, w czerwcu wzrost był aż 21-procentowy.
Połowa dobrego wyniku to efekt zwiększenia liczby sklepów. Ich powierzchnia handlowa wyniosła około 870 tys. m2 i była większa o 12 proc. w porównaniu z czerwcem ubiegłego roku.
Konkurencja zmusza LPP do agresywnej polityki cenowej, co widać po spadku zyskowności sprzedaży. "Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wynosiła 47 proc. i była o ok. 4 pkt proc. niższa od marży zrealizowanej w czerwcu roku poprzedniego" - czytamy w komunikacie spółki.
Wartość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych w okresie styczeń - czerwiec 2016 roku wyniosła 2 674 mln zł i były wyższe o około 17 proc. rok do roku.
Przychody ze sprzedaży internetowej w czerwcu 2016 wyniosły ok. 17 mln zł i były wyższe o około 213 proc. rok do roku. Narastająco w okresie styczeń - czerwiec 2016 roku sprzedaż internetowa wyniosła około 68 mln zł i była wyższa rok do roku o 93 proc.