Rozpoczęła się VI edycja ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu (PRE) realizowanego przez Bank Zachodni WBK (BZ WBK), poinformowała instytucja. Projekt wspiera krajowe firmy w układaniu i realizacji strategii ekspansji za granicą. W tym roku PRE wyewoluowało w stronę wydarzeń mocno sprofilowanych branżowo, zgodnie z oczekiwaniami klientów oraz strategią sektorową bankowości korporacyjnej BZ WBK.
W każdej edycji na PRE składają się m.in. konferencje, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne i stacjonarne misje handlowe, które BZ WBK organizuje wraz z partnerami merytorycznymi. W VI. edycji PRE są nimi Polska Agencja Handlu i Inwestycji (PAHI), KPMG, Bisnode oraz, przy poszczególnych eventach, Mintel i Deloitte, podano.
"Od początku założeniem Programu Rozwoju Eksportu jest przekazywanie przedsiębiorcom konkretnej, praktycznej wiedzy i inspiracji do podejmowania decyzji biznesowych o ekspansji zagranicznej. W pierwszych edycjach mówiliśmy o wyzwaniach i trudnościach, które są adekwatne dla eksporterów bez względu na branżę czy inną specyfikę działalności. W V. edycji mieliśmy sporo wydarzeń poświęconych konkretnym rynkom. W tej edycji wchodzimy na poziom bardzo zaawansowany: PRE jest sektorowe" - powiedział dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK, prowadzący projekt PRE Roman Maciejewski, cytowany w komunikacie.
Eksperci BZ WBK i partnerów merytorycznych przygotowali merytorykę bardzo mocno zagłębiającą się w aspekty i kwestie charakterystyczne dla wybranych branż. Na pierwszy ogień idą dwa sektory: produkcja żywności oraz transport, który jako branża ma dwojakie powiązanie z eksportem: poprzez własne usługi oraz dystrybucję towarów wyprodukowanych w Polsce. Spotkania PRE dla branży spożywczej będą dotyczyć zmian na rynku i trendów w zakresie żywności funkcjonalnej. Temat spotkania PRE dla branży transportowej to wyzwania i szanse rynkowe, w tym także regulacyjne, podano również.
"Wydarzeniami bardzo docenianymi przez przedsiębiorców są misje gospodarcze oraz sesje networkingowe i spotkania B2B" - czytamy dalej.
"Poprzednie edycje PRE udowodniły, że warto 'spotykać' ze sobą naszych przedsiębiorców z kontrahentami z innych krajów, stąd planujemy zapraszać polskie firmy na takie wydarzenia. Również one będą miały charakter sektorowy" - dodał Maciejewski.
Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Głównym akcjonariuszem BZ WBK jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.