"Prawie co trzeci projekt, który zamknęliśmy w 2017 dotyczył motoryzacji, a ich wartość sięgnęła 1,4 mld euro. Mijający rok to również znamienne reinwestycje w tym sektorze, dokonane przez koreański LG Chem czy japońską Toyotę. Zwiększenie nakładów przez Volkswagena tylko potwierdza, że zagraniczni inwestorzy na tyle doceniają sprzyjające warunki działalności w Polsce, że są gotowi zwiększyć zaangażowanie i powierzyć polskim pracownikom pracę nad nowymi produktami" - powiedział Senger cytowany w komentarzu.
Wczoraj Volkswagen Poznań zapowiedział reinwestycję w podpoznańskim Antoninku. Spółka poinformowała media, że w latach 2018-2019 w Polsce wyda 450 mln euro. Niemiecki koncern szacuje, że po uruchomieniu w pełni produkcji w nowym zakładzie pod Wrześnią, liczba wyprodukowanych w Wielkopolsce samochodów wzrośnie z 238 tys. w 2017 do 300 tys. sztuk rocznie.
Jak poinformował wczoraj prezes Jens Ocksen, Volkswagen Poznań przygotowuje się do rozbudowy zakładu w Antoninku, która rozpocznie się niebawem i pozwoli na to, by w 2020 roku zakład był gotowy na produkcję nowego auta - Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem.
Cztery zakłady Volkswagena zatrudniały na koniec 2017 r. ok. 11 tys. osób. Firma planuje przyjąć blisko tysiąc nowych pracowników w 2018 roku.
Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Od ponad 10 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata.