Spółka zapowiada nową strategię rozwoju.
Wynik netto jest wyraźnie gorszy od 7,38 mln zł osiągniętych przez spółkę rok wcześniej. Jednocześnie jednak skonsolidowane przychody wyniosły w tym czasie 192,01 mln zł wobec 179,65 mln rok wcześniej. Wynik EBITDA ukształtował się z kolei na poziomie 16,17 mln zł wobec 19,45 mln zł.
"W świetle zmian w otoczeniu gospodarczym spółki najważniejsze jest odpowiednie dostosowanie się do aktualnej sytuacji rynkowej, by skutecznie równoważyć wpływ presji kosztowej na wyniki Sfinksa. W drugiej połowie roku zapoczątkowaliśmy działania, które miały tej presji przeciwdziałać, wprowadziliśmy między innymi działania intensyfikujące sprzedaż jak program lojalnościowy Aperitif" - podaje Sfinks.
Sfinks systematycznie otwiera nowe lokale. Od grudnia 2015 r. do listopada 2016 r. spółka uruchomiła 19 restauracji, z czego 12 to nowe inwestycje, zaś siedem to lokale po generalnych remontach. W samym czwartym kwartale do sieci dołączyły dwa Chłopskie Jadła - w Bydgoszczy i Wrocławiu, a także dwie restauracje Sphinx - w centrum handlowym Poznania oraz przy warszawskim hotelu Marriott.
"Prezentowane wyniki za okres od grudnia 2015 do końca listopada 2016 nie odzwierciedlają jeszcze pełnych efektów działań zrealizowanych w czwartym kwartale. Wydatki na nie zostały już poniesione, ale wyniki będą zauważalne w perspektywie następnych kwartałów. Zamierzamy dalej zwiększać skalę działalności otwierając nowe lokale naszych sieci. Jednocześnie zgodnie z podpisaną już po okresie obrachunkowym umową inwestycyjną z Fabryką Pizzy będziemy rozwijać sieć również pod tym szyldem" - informuje spółka.
Kurs akcji Sfinksa od początku 2016 roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1451602800&de=1485187260&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=SFS&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Spółka zapowiedziała także, że w pierwszym kwartale 2017 roku zamierza opublikować nową strategię rozwoju.
Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Spółka zarządza sieciami Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w ramach których w Polsce działa 113 restauracji. Sfinks Polska jest notowany na GPW od 2006 r.