"Osiągnęliśmy ubiegłoroczny poziom sprzedaży paliw, co było nie lada wyzwaniem w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu. Efekty najlepiej pokazują, że dobrze zdiagnozowaliśmy trendy rynkowe, a co ważniejsze - umiejętnie je wykorzystujemy. Konsekwentnie inwestujemy w rozwój sieci w regionie Europy Środkowej i to procentuje - w ciągu ostatnich 10 lat detaliczna sprzedaż paliw naszej sieci wzrosła o 45%. To ogromny sukces, zarówno obszaru detalicznego, jak i całego koncernu, a także wyraz zaufania klientów do jakości naszych paliw i oferty stacji" - powiedział prezes Wojciech Jasiński, cytowany w komunikacie.
PKN Orlen dysponuje największą w Europie Środkowej detaliczną siecią 2,7 tys. obiektów, które notują ok. 1,4 mln transakcji dziennie. Zgodnie ze strategicznymi założeniami w obszarze sprzedaży detalicznej planowany jest dalszy rozwój sieci stacji własnych i franczyzowych, wprowadzenie paliw jakościowych, a także przygotowanie do sprzedaży paliw alternatywnych, dodano.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 79,55 mld zł w 2016 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.