*Estońska spółka Silvano Fashion Group (SFG), notowana w Warszawie, zawarła umowę sprzedaży swojego pakietu akcji (90 proc.) w Splendo Polska, która prowadzi sześć punktów sprzedaży detalicznej. Transakcja zamknie się dla Silvano stratą w wysokości 1,2 mln euro. *
_ Sprzedaż spółki zależnej przynoszącej straty położy kres odpływowi gotówki na działalność w Polsce i pomoże zmniejszyć ogólne koszty zarządzania. Splendo zostanie nabyte przez lokalnego partnera SFG prowadzącego działalność hurtową, a punkty sprzedaży detalicznej Splendo będą nadal działały, po rebrandingu na sklepy marki _Milavitsa" na zasadzie franczyzy. SFG zamierza kontynuować oraz rozwijać współpracę ze swoimi partnerami hurtowymi w Polsce oraz dystrybuować produkty marki _ Milavitsa _ jak i _ Lauma Lingerie _ przez kanały hurtowe i detaliczne" - czytamy w komunikacie.
Spółka deklaruje dalej, że sprzedaż polskiej działalności detalicznej polepszy efektywność grupy w czasie, gdy model biznesowy dostosowuje się do światowego spowolnienia ekonomicznego. Zarząd zamierza skupić swe krótko- i długoterminowe wysiłki na głównych rynkach docelowych SFG: Rosji, Ukrainie, Białorusi oraz krajach bałtyckich.
_ W nadchodzących kwartałach można się spodziewać dalszych działań mających na celu zapewnienie konkurencyjności SFG w zmieniających się warunkach rynkowych _ - głosi komunikat.
Sfinalizowania transakcji oczekuje się w ciągu czterech tygodni, przy czym jest ono uzależnione od spełnienia konkretnych warunków zawieszających.
Silvano Fashion Group miała 8,43 mln EEK (539 tys. euro) skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2008 roku wobec 16,52 mln EEK (1056 tys. euro) zysku rok wcześniej,