Warszawa, 12.05.2017 (ISBnews) - Słoneczko, spółka z grupy kapitałowej Bać-Pol, chce pozyskać z rynku NewConnect niespełna 2 mln zł, które przeznaczy na otwarcie w br. ok. 80 sklepów franczyzowych i kilku własnych oraz modernizację systemu IT, poinformowała ISBnews prezes Jolanta Sienkiewicz. Cena emisyjna akcji w ofercie publicznej została ustalona dziś na 6,5 zł. Słoneczko liczy na debiut na NewConnect w lipcu.
Przedmiotem oferty publicznej są akcje serii B - o wartości nominalnej 1 zł każda, w łącznej liczbie 250 000. Przyjmowanie zapisów potrwa do 24 maja, zaś zamknięcie oferty i przydział akcji planowane są na 26 maja.
"Bardzo długo jesteśmy na rynku, mamy stabilne wyniki. Chcemy wypromować spółkę i dowiedzieć się, jak to jest na giełdzie. Emisja nie będzie duża. Jeśli uda się sprzedać tyle akcji, ile planujemy, to maksymalnie pozyskamy niespełna 2 mln zł. Przydział akcji przewidujemy w okolicach 26 maja, a debiut w lipcu" - powiedziała Sienkiewicz w rozmowie z ISBnews.
Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć głównie na otwarcia nowych sklepów franczyzowych, a niewielką część na unowocześnienie i modyfikacje istniejącej infrastruktury teleinformatycznej
W tym roku Słoneczko - podobnie jak w ub. r. - chce otworzyć kilka sklepów własnych oraz ok. 80 franczyzowych.
"Będziemy zadowoleni, jeśli uda nam się uruchomić 80 sklepów franczyzowych w tym roku. Apetyt jest większy, ale rynek jest bardzo konkurencyjny, mamy bardzo poważnych konkurentów - głównie z zagranicy, a otoczenie wciąż się zmienia. Do tego dochodzą też sygnalizowane już zmiany w prawie, jak choćby planowany podatek od handlu, czy zakaz handlu w niedzielę" - powiedziała prezes.
"Będziemy zwiększać obecność w tych regionach, gdzie jest nasz dystrybutor - Bać-Pol, bo dystrybucja jest kluczową kwestią dla sieci franczyzowej" - dodała.
Słoneczko S.A. zarządza obecnie 434 sklepami, z czego 407 stanowią sklepy franczyzowe, a 27 to sklepy własne. Firma jest obecna w 13 województwach, najwięcej w województwie podkarpackim, gdzie zlokalizowanych jest ponad 30% wszystkich sklepów.
Średnia powierzchnia sprzedażowa sklepu wynosi 89 m2, liczba oferowanych pozycji w zależności od wielkości sklepu to 3-8 tys. produktów, zaś średnia wartość koszyka wynosi 8-13 zł.
Podstawowym źródłem przychodów Słoneczko S.A. jest działalność polegająca na współpracy ze sklepami będącymi w sieci franczyzowej na terenie województw: lubelskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, świętokrzyskiego, mazowieckiego oraz podkarpackiego.
Słoneczko prognozuje, że w 2017 roku przychody ze sprzedaży wzrosną o 9,3% r/r do 75,11 mln zł, zaś wynik finansowy netto wzrośnie o 109% do 773,8 tys. zł.
"Prognoza wyników na rok 2017 została wykonana w oparciu o faktyczne wykonanie za 3 miesiące oraz przewidywanych wzrostów przychodów, wynoszących za cały rok: 5,1 mln zł - wzrost przychodów ze sprzedaży towarów, 0,1 mln zł - wzrost sprzedaży usług pozostałych - w głównej mierze opłat licencyjnych, 1,2 mln zł - wzrostu retr, czyli przychodu z tytułu usług marketingowych" - podała spółka w memorandum informacyjnym.
Zysk netto Słoneczka w 2016 roku sięgnął 353 tys. zł wobec 696 tys. zł rok wcześniej, przy przychodach w wysokości 68,7 mln zł wobec 65,4 mln zł rok wcześniej.
Słoneczko istnieje od 2002 roku, w 100% należy do grupy kapitałowej Bać-Pol, jednego z największych dystrybutorów w branży, którego podstawową działalnością jest sprzedaż i dystrybucja towarów w grupie dóbr szybkozbywalnych (FMCG).
Agnieszka Morawiecka