Przychody zwiększą się - odpowiednio - do 26,8 mln zł, 40,15 mln zł i 59,9 mln zł - podała spółka we wtorek w komunikacie.
W 2003 roku przychody spółki wyniosły 22,3 mln zł. SM Media miała wówczas 104.000 zł zysku netto.
Zarząd SM Media szacuje, że EBITDA w 2004 roku wyniesie 3,47 mln zł, w 2005 roku 5,58 mln zł, a w 2006 roku 8,43 mln zł.
Prognozy na lata 2004-2006 zostały opracowane przy założeniu, że SM Media uzyska z publicznej emisji akcji serii E nie mniej niż 6 mln zł.
Przy wyliczaniu szacunków zarząd zakładał m.in., że firma rozpocznie sprzedaż usług z prefiksem 1031 od 1 lipca tego roku i na koniec 2006 roku uzyska 3-proc. udział w rynku usług oferowanych abonentom TP SA poprzez ten prefiks.
Spółka zakładała też, że nastąpi wzrost przychodów z działalności internetowej, począwszy od przełomu roku 2004/2005. Pozwolić ma na to uruchamiana sieć radiowa.
Wpływ na realizację prognoz ma mieć również rozszerzenie współpracy z Naukową i Akademicką Siecią Komputerową z Warszawy (NASK).
"Z uwagi na dynamiczny rozwój polskiego rynku telekomunikacyjnego oraz internetu, a w szczególności ze względu na postępujące zbliżenie obydwu rynków i oczekiwania ze strony klientów NASK i SM-Media w zakresie łącznej oferty w zakresie usług telekomunikacyjnych i związanych z internetem, strony zadeklarowały chęć szeroko pojętej współpracy operacyjnej i kapitałowej w celu poszerzenia wzajemnej oferty handlowej i doskonalenia oferowanych usług" - poinformowała SM Media w komunikacie.
W prognozie nie zostały uwzględnione m.in. przychody z usług sieci inteligentnej, czyli z numeracji 0800, 0708, 0300. Usługi te SM Media chce uruchomić w IV kwartale tego roku.
30 marca Komisja Papierów Wartościowych i Giełd dopuściła do publicznego obrotu do 100.000 akcji spółki serii E. Zapisy będą przyjmowane od 21 do 29 kwietnia. W transzy małych inwestorów, w której oferowanych jest 15.000 akcji, zapisy będą przyjmowane od 21 do 26 kwietnia, natomiast w transzy dużych inwestorów, obejmującej 85.000 akcji, od 26 do 29 kwietnia.
Po przeprowadzeniu emisji firma chce przenieść notowania swych akcji z CeTO na warszawską giełdę. SM Media z emisji chce uzyskać 6 mln zł. Pieniądze mają zostać przeznaczone m.in. na zakup urządzeń teletransmisyjnych, rozbudowę infrastruktury sieci radiowej w Warszawie i uruchomienie dostępu do usług pre-paid na obszarze kraju.
Około 85 proc. przychodów spółki pochodzi ze świadczenia usług telekomunikacyjnych, a reszta z usług związanych z internetem.