Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

SNC Lavalin Services Ltd zbuduje terminal dla PGNiG

0
Podziel się:

PGNiG wybrało SNC Lavalin Services Ltd na wykonawcę projektu terminalu regazyfikacyjnego.

SNC Lavalin Services Ltd zbuduje terminal dla PGNiG
(PAP/Andrzej Wiktor)

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG)
wybrało SNC Lavalin Services Ltd na wykonawcę projektu terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Świnoujściu.

Wykonawca ma na wykonanie projektu dziewięć miesięcy za cenę ok. 26 mln zł, poinformowało PGNiG.

"Podpisanie umowy między spółką Polskie LNG Sp. z o.o. a SNC Lavalin odbędzie się 10 stycznia 2008 roku" - czytamy w komunikacie.

PGNiG podało, że SNC Lavalin przedstawiła najkorzystniejszą ofertę, spełniającą wszystkie wymogi formalno-prawne i merytoryczne postawione w przetargu.

"W postępowaniu przyjęto dwa kryteria oceny ofert: cena i termin. Wybrana oferta podaje cenę na poziomie 26 mln zł i termin wykonania projektu 9 miesięcy" - czytamy dalej.

W ubiegłym roku PGNiG umieściło 3 kandydatów na krótkiej liście chętnych do wykonania projektu terminalu. Na liście znalazły się: Tractebel Engineering, SNC-Lavalin Services Ltd oraz konsorcjum Sener Ingenieria Y Systemas SA Sener sp. z o.o. Ostateczne oferty złożyły dwie firmy: SNC Lavalin Services Ltd i Tractebel Engineering.

Podstawowym zadaniem SNC Lavalin będzie zaprojektowanie terminalu LNG w Świnoujściu, wyposażonego m.in. w kompletne instalacje rozładunku i regazyfikacji oraz uzyskanie pozwolenia na budowę dla planowanej inwestycji.

Firma ma na wykonanie projektu dziewięć miesięcy. Na przełomie III/ IV kwartału 2008 roku spodziewane jest uzyskanie pozwolenia na budowę. Pierwsze dostawy LNG planowane są nie wcześniej niż w 2011 roku.

W połowie kwietnia PGNiG zawiązało spółkę Polskie LNG (PLNG), która wybuduje i będzie eksploatować terminal do importu i przerabiania gazu skroplonego w Świnoujściu. Objęło w niej 100% udziałów za 28 mln zł.

PGNiG sfinansuje 45 proc. kosztów całego przedsięwzięcia LNG, szacowanych na 350-450 mln euro, ze środków własnych. Nie wykluczone, że ze względu na wyższe ceny materiałów budowlanych i robocizny ostateczna cena przekroczy 500 mln euro.

Zakłada się, że początkowa zdolność terminalu będzie wynosić 2,5 mld m. sześc. rocznie. Terminal zostanie zaprojektowany w taki sposób, że możliwe będzie rozbudowanie jego przepustowości do poziomu 5,0-7,5 mld m. sześc. rocznie, jeżeli będzie to uzasadnione zwiększonym popytem na gaz.

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)