Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez grupę Redan, do której należą m.in. sklepy Top Secret w sierpniu bieżącego roku wyniosła 43 mln zł i była o 8 proc. niższa niż rok wcześniej.
W ujęciu narastającym sprzedaż grupy kapitałowej Redan wyniosła 339 mln zł i była wyższa o 10 proc. w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży grupy Redan na koniec sierpnia wyniosła 112,3 tys. metrów kwadratowych, co oznacza wzrost o 8 proc. rok do roku, podano w komunikacie.
"W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w sierpniu 2015 roku wyniósł 25 mln zł i był na identycznym poziomie co w sierpniu roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła 190 mln zł i była 14 proc. wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim" - czytamy w komunikacie.
Sieć Textilmarket, należąca do segmentu dyskontowanego spółki, na koniec sierpnia składała się z 327 sklepów własnych o łącznej powierzchni 70,8 tys. metrów kwadratowych i była na poziomie 10 proc. wyższym niż rok wcześniej.
"Wartość sprzedaży towarów części modowej grupy Redan na rynku polskim w sierpniu 2015 roku wyniosła 14 mln zł i była niższa o 12 proc. od osiągniętej w sierpniu 2014 roku, zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 37 proc. rok do roku" - czytamy dalej.
Sprzedaż na rynku polskim to sprzedaż we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce, sprzedaż zagraniczna to sprzedaż na rynku ukraińskim oraz rosyjskim we wszystkich kanałach dystrybucji oraz sprzedaż eksportowa z Polski. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym grupy Redan w sierpniu 2015 roku wyniosła 17 mln zł i była niższa o 18 proc. od osiągniętej rok wcześniej, podano także.
"W ujęciu narastającym wartość sprzedaży towarów części modowej grupy Redan na rynku polskim wyniosła 129 mln zł i była wyższa o 17 proc. od osiągniętej w roku 2014 roku, zaś przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 20 mln zł i zmniejszyły się o 36 proc. rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w 2015 roku wyniosła 148 mln zł i była wyższa o 5 proc. od osiągniętej w tożsamym okresie roku 2014 roku" - napisano też w komunikacie.
Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash w Polsce na koniec sierpnia 2015 roku miały łączną powierzchnię 34,9 tys. metrów kwadratowych, tj. o 12 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku, zaś na rynkach zagranicznych - 6,6 tys. metrów kwadratowych, tj. o 23 proc. mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. metrów kwadratowych, tj. była o 5 proc. wyższa niż w sierpniu 2014 roku.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie.