Spółka Sfinks Polska, do której należy sieci restauracji "Sphinx", otrzymała od Grupy Żywiec ofertę przejęcia 67 lokali w ramach sieci franczyzowej "Piwiarnia Warki". Przejęcie kosztowałoby około 12 mln zł netto. Sfinks byłby odpowiedzialny za rozwój i prowadzenie sieci pubów przez co najmniej 20 lat.
- Piwiarnie Warki to atrakcyjna sieć i znana marka, która bardzo dobrze wpisuje się w nasze portfolio. Jej pozyskanie może przyczynić się do synergii z naszymi sieciami - komentuje sytuację prezes Sfinksa Sylwester Cacek.
Oprócz najbardziej znanej sieci restauracji "Sphinx", do tego samego właściciela należą jeszcze restauracje "Wook" i "Chłopskie Jadło".
Z kolei "Piwiarnia Warki" to sieć 67 pubów, należących do Grupy Żywiec, a więc producenta m.in. piwa "Warka". Puby były tworzone z myślą o bogatej ofercie piw wspartej propozycją kulinarną oraz oparte na transmisjach wydarzeń sportowych.
Oferta zakłada podpisanie umowy, na mocy której firma Sfinks stanie się właścicielem sieci franczyzowej "Piwiarnia Warki". Oznacza to przeniesienie praw do sieci franczyzowej, w skład której wchodzą umowy franczyzowe, znak towarowy piwiarni i środki trwałe. Grupa Żywiec pozostanie wyłącznym partnerem piwnym zrzeszonych w niej lokali.
Sfinks decydując się na przejęcie musiałby zapłacić 12 mln zł netto. Cała kwota płatna byłaby w ciągu 6 lat. Zobowiązanie Sfinksa polegałoby na rozwoju marki i prowadzeniu sieci pubów przez co najmniej 20 lat. Czasu na decyzję Grupa Żywiec nie dała dużo. Sfinks ma 30 dni.
Propozycja rozpaliła wyobraźnię inwestorów. Akcje spółki Sfinks, notowane na warszawskiej giełdzie, na najnowsze informacje zareagowały skokowym wzrostem wartości. Jeszcze we wtorek ich kurs wynosił 2,03 zł. W środę popołudniu sięgał 2,50 zł. To oznacza wzrost wartości całej firmy o około kilkanaście milionów złotych.
Obserwuj bieżące notowania akcji spółki Sfinks Polska src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1496818800&de=1496848200&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=SFS&colors%5B0%5D=%230082ff&fg=1&fr=1&w=605&h=284&cm=0&lp=1&rl=1"/>
Czemu Grupa Żywiec zdecydowała się na sprzedaż charakterystycznej sieci piwiarni? - Jesteśmy bardzo dumni z dotychczasowych osiągnięć "Piwiarni Warki", które z pomysłu marketingowego jednej z marek Grupy Żywiec, dzięki zaangażowaniu i kreatywności właścicieli lokali i naszego zespołu, stały się liderem w kategorii lokali sieciowych oferujących piwo. Jednocześnie mamy świadomość, że dalszy rozwój sieci na konkurencyjnym rynku gastronomii wymaga unikalnych kompetencji, doświadczenia i niezbędnej infrastruktury. Postanowiliśmy nawiązać współpracę ze Sfinksem, ponieważ wierzymy, że jest to właściwy partner, który umożliwi sieci rozwinięcie jej potencjału - wskazuje prezes Żywca Guillaume Duverdier.
Grupa Żywiec chce skupić się na swojej kluczowej kompetencji, czyli warzeniu piwa i pozostanie wyłącznym partnerem piwnym piwiarni.
Sfinks Polska to największa firma restauracyjna z sektora casual dining w kraju i jedna z największych w Europie. Akcje spółki są obecne na warszawskiej giełdzie od 2006 roku.