"Jeszcze w sierpniu możemy rozpocząć pierwsze przewozy z Rosji, co pomoże nam znacząco wzmocnić naszą kompleksową ofertę i wesprze realizację strategii. Będzie to możliwe dzięki podpisanej właśnie umowie, która dotyczy przewozów transgranicznych z terytorium Obwodu Kaliningradzkiego" - powiedział prezes OT Logistics Zbigniew Nowik, cytowany w komunikacie.
OT Logistics realizuje strategię, która zakłada uzyskanie pozycji lidera branży TSL w regionie. W jej ramach zamierza zwiększyć swój udział w przeładunkach towarów na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku z Chin. W tym celu w zeszłym roku utworzyła m.in. nową spółkę zależną OT Logistics Bel, dedykowaną do obsługi klientów na Białorusi. Grupa podpisała też z chińskim przedsiębiorstwem China Gansu International Corporation for Economic and Technical Cooperation (CGICOP) memorandum w sprawie obsługi logistycznej terminala kontenerowego, który w Bruzgach na Białorusi przy granicy z Polską zamierza zbudować strona chińska, podano również.
"Nowy Jedwabny Szlak z Chin do Europy to ogromna szansa, a jednocześnie duże wyzwanie. Prowadzimy szereg działań, które wzmacniają nasze zdolności w zakresie obsługi ruchu towarowego na linii Wschód - Zachód. Chcemy być obecni w miejscach, w których ładunki z Chin przejmowane są przez operatorów logistycznych z Unii Europejskiej. Równocześnie budujemy też kanał transportowy Północ-Południe między morzami Bałtyckim i Adriatykiem" - zaznaczył Nowik.
W I kw. segment kolejowy grupy kapitałowej OT Logistics wypracował przychody na poziomie 17 mln zł. W tym okresie spółki kolejowe z grupy zrealizowały pracę przewozową o wielkości 245,5 mln tkm (tonokilometrów), co oznacza wzrost o 53% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, podsumowano.
Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2017 r. miała 867 mln zł skonsolidowanych przychodów.