"Zakaz handlu w niedziele miał szczególnie negatywny wpływ w III kwartale, ze spadkiem liczby dni handlu o 8, co wpłynęło na wynik LFL w wysokości 2 pkt proc." - czytamy w komunikacie.
W okresie styczeń-wrzesień br. sprzedaż Biedronki liczona w PLN wzrosła o 6,2% r/r, zaś liczona w euro - o 6,5% r/r do 8,6 mld euro (i stanowiła 67,4% sprzedaży Grupy Jeronimo Martins). Sprzedaż w ujęciu LFL zwiększyła się o 3,2%. Jeronimo Martins podkreśla, że w całym tym okresie Biedronka nadal zwiększała udział w rynku.
"W nadal nieustabilizowanym kontekście dostosowań do zakazu handlu w niedziele, Biedronka nadal zwiększała udział w rynku (+1,7 pkt proc. od początku roku do sierpnia) i zapewniła sobie zyskowność na poziomie operacyjnym. Osiągnięcia te miały miejsce przy 16 dniach handlu mniej [niż rok wcześniej] oraz przy niższej inflacji cen żywności" - skomentował prezes Pedro Soares dos Santos, cytowany w komunikacie.
W I-III kw. 2018 r. wynik EBITDA sieci Biedronka wzrósł o 6,6% r/r do 622 mln euro (o 6,2% przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA wyniosła 7,2%, bez zmian wobec poprzedniego roku, podano także.
Wynik EBITDA Grupy Jeronimo Martins wzrósł o 6% r/r do 709 mln euro w I-III kw. br. Sprzedaż grupy zwiększyła się o 7,3% r/r do 12,8 mld euro.
Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec września br. sieć Biedronka liczyła 2 850 placówek.