"W Europie Środkowej sprzedaż w sklepach porównywalnych wzrosła o 0,3% pomimo konkurencyjnych warunków rynkowych. Nasza koncentracja na poprawie jakości i powiększaniu oferty w naszych sklepach przyniosła pozytywne rezultaty - wzrost sprzedaży świeżej żywności wyniósł 1,2%. Jednocześnie jednak odnotowaliśmy spadki w sprzedaży artykułów wielobranżowych oraz odzieży" - czytamy w komunikacie.
Sprzedaż w sklepach w formacie convenience odnotowała wzrost we wszystkich krajach regionu, podkreśliło też Tesco.
"Na nasz biznes wpływają zmiany legislacyjne w regionie, przy czym Polska wprowadza stopniowo zakaz handlu w niedziele od 28 marca 2018 r. - całkowity zakaz wejdzie w życie w 2020 r." - czytamy dalej.
Liczba sklepów Tesco w Polsce spadła do 415 na koniec roku finansowego 2017/2018 z 429 rok wcześniej, przy czym powierzchnia handlowa zmalała w tym okresie odpowiednio do 9,28 mln stóp kw. z 9,58 mln stóp kw. Na koniec roku finansowego 2018/2019 planowany jest jej dalszy spadek do 8,8 mln stóp kw., podano także w materiale.
Tesco rozpoczęło działalność w Polsce w 1995 r. Obecnie zatrudnia ok. 25 tys. osób i oferuje produkty ponad 3 700 polskich dostawców. Co tydzień sklepy Tesco odwiedza ponad 5 milionów klientów.