Dynamika wzrostu sprzedaży we wszystkich centrach Factory wyniosła w 2015 r. 11%, zaś odwiedzalność zwiększyła się o 15%, podała Grupa Neinver, która zarządza centrami. W ubiegłym roku liczba klientów powiększyła się o 2,4 mln do 15,4 mln.
"W 2015 roku, w centrach outlet Factory debiutowało ponad 40 znanych marek polskich i zagranicznych. Nasze centra to już prawie 500 salonów i ponad 90 000 m2 powierzchni handlowej. Wypracowane wyniki to efekt intensywnych działań skupionych zarówno na utrzymaniu stałych klientów, jak i w pozyskiwaniu nowych. Przyciągamy ich nie tylko outletowymi cenami, ale też komfortem robienia zakupów, dobrym wyborem marek i niestandardowymi akcjami prosprzedażowymi" - powiedziała asset management director Neinver Magdalena Chachulska.
Rozbudowane i zmodernizowane we wrześniu warszawskie Factory Ursus zwiększyło sprzedaż o 42% i zyskało o 17% więcej klientów. Centrum to wzbogaciło się w 2015 r. o 30 nowych marek, m.in.: Digel, Pierre Cardin, Vero Moda, Mustang, Elbrus, Hi-Tec, Mountain Warehouse, Geox, Smyk, Rossmann, Empik, Restauracja Sphinx.
Factory Kraków odnotowało wzrost sprzedaży o 20%, nowi najemcy to m.in.: By Insomnia, Calvin Klein, Medicine, Original Marines.
W Factory Annopol sprzedaż wzrosła o 21%, a odwiedzalność o 11%, nowe marki to: Calvin Klein, Simple czy Lidia Kalita.
Także Factory Wrocław i Factory Poznań odnotowały wzrosty sprzedaży i odwiedzalności, podano też w materiale.
Obecnie w 5 centrach, zlokalizowanych w czterech największych miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i w Krakowie, działa 500 sklepów, a w nich dostępnych jest ponad 250 marek, zarówno polskich, jak i zagranicznych. Poziom skomercjalizowania wszystkich centrów outlet wynosi 99%.