"Zaobserwowaliśmy w ostatnim czasie mniej pozytywny trend dla segmentu wódek czystych w Polsce, jest to spadek o ok. 2% r/r. Natomiast są sygnały, w zależności od okresu, które pokazują, że owa tendencja na szczęście się zmienia i teraz pojawia się już ok. 1% wzrostu" - powiedział ISBnews.tv Kreczmański.
Stock Polska wprowadziło nową edycję Żołądkowej de Luxe w odpowiedzi na aktualne trendy rynkowe.
"Przeprowadziliśmy badanie pt. 'Co łączy Polaków?', z którego wynika, że nasze aktualne preferencje w kwestii wódki to przede wszystkim jej łagodność, niska temperatura i brak negatywnych skutków 'dnia następnego', czyli kaca. W odpowiedzi na te oczekiwania stworzyliśmy zupełnie nową recepturę wódki czystej Żołądkowa de Luxe. Ustawiliśmy 6-fazową destylację, co sprawia, że wyeliminowałyśmy w zasadzie wszystkie szkodliwe substancje - potwierdzają to nasze badania laboratoryjne" - wskazał senior brand manager.
"Liczymy na to, że premiumizacja, którą w tej chwili wprowadzamy dla marki Żołądkowa de Luxe, sprawi, że konsumenci wrócą do dobrych polskich marek i trendy wzrostowe się umocnią' - dodał Kreczmański.
Zaznaczył, że trend premiumizacji dotyczy nie tylko kategorii wódek, ale można go też zaobserwować w innych grupach produktów.
"Odpowiedzią marki Żołądkowa de Luxe na ten trend konsumencki to zupełnie nowy - bardzo minimalistyczny, smukły, klasyczny - design butelki" - wskazał Kreczmański.
Podkreślił też, że Stock Polska cały czas bardzo mocno stawia na innowacje.
"Można oczekiwać, że będziemy kontynuowali naszą strategię wprowadzania produktów innowacyjnych, a także tych premium zarówno w segmencie alkoholi czystych, jak i kolorowych" - podsumował rozmówca.
Stock Spirits Group jest producentem wódek czystych i gatunkowych oraz likierów w Europie Środkowo-Wschodniej. Eksportuje swoje produkty do ponad 40 innych krajów na całym świecie. Od 2013 r. spółka jest notowana na London Stock Exchange (LSE).
Sebastian Gawłowski