Strata operacyjna wyniosła 4,18 mln zł wobec 1,91 mln zł straty rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 1,6 mln zł wobec 0,32 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 68,34 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 63,71 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 1,04 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 11 tys. zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 217,82 mln zł w porównaniu z 196,75 mln zł rok wcześniej.
"W okresie od stycznia do września 2017 grupa zanotowała 217,8 mln zł przychodów, a po odliczeniu bezmarżowej sprzedaży komponentów sprzedaż wyniosła 204,9 mln zł, co oznacza wzrost o blisko 14% w ujęciu rok do roku. EBITDA w I-III kw. 2017 wyniosła 7,1 mln zł i w konsekwencji okres dziewięciu miesięcy br. grupa zakończyła stratą netto w wysokości 1 mln zł" - czytamy w komentarzu zarządu do wyników.
Skonsolidowane przychody i EBITDA wzrosły głównie dzięki jednostkowym wynikom spółki Gino Rossi, podczas gdy Simple CP nadal odczuwa problemy branży, wskazano.
"Wzrost sprzedaży to efekt konsekwentnie wdrażanych przez nas działań strategicznych w całej grupie. Pierwszym z nich jest koncentracja na rozwoju e-commerce. Migrację klientów w kierunku online widać zarówno w Gino Rossi, jak i w Simple, a grupa notuje w kanale internetowym wysokie dynamiki sprzedaży. Według założeń kanał e-commerce w Simple będzie generował docelowo około 25% sprzedaży detalicznej, natomiast w Gino Rossi około 15%. W okresie 1-3Q 2017 r. sprzedaż przez internet odpowiadała już za 22% sprzedaży detalicznej Simple i za 13% Gino Rossi" - czytamy dalej.
W kanale stacjonarnym skoncentrowano się na na powiększaniu i reorganizacji salonów. Ponadto w III kw. relokowano 3 salony stacjonarne Gino Rossi do miejsc większych lub o wyższym natężeniu ruchu oraz otwarto salony Gino Rossi i Simple w warszawskiej Galerii Północnej.
"Trzecim z działań strategicznych jest rozwój segmentu B2B (w przypadku Simple ten kanał ma wartość pomijalną). Konsekwentnie poszerzamy współpracę z tzw. klubami zakupowymi, a także innymi platformami agregującymi w swojej ofercie on-line produkty różnych marek. W sierpniu br. podpisaliśmy nowe kontrakty w tym zakresie. Prowadzimy także przegląd i reorganizację kontraktów B2B pod kątem poprawy spływu należności. W okresie I-III kw. 2017 r. wpływy z segmentu B2B wzrosły o 62% w ujęciu roku do roku" - napisano także w komentarzu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 2,12 mln zł wobec 6,62 mln zł zysku rok wcześniej.
Gino Rossi zarządza markami modowymi: Gino Rossi i Simple Creative Products. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 r.