"W 2020 r. przychody miały wynieść 90 mln zł a zysk netto 2,2 mln zł, gdyby plan inwestycyjny ruszył w zaplanowanym terminie" - czytamy w komunikacie.
Ilość odprawianych w porcie Warszawa-Modlin pasażerów stale rośnie, dodano.
"W 2014 było ich 1 704 971, rok później już 2 591 743, w 2016 - 2 860 748, a w 2017 roku 2 - 932 639 pasażerów" - czytamy w komunikacie.
MPL w Modlinie może obecnie obsłużyć do 3,5 mln pasażerów. Lotnisko może obsłużyć w godzinie szczytu 7 samolotów, aby podwoić w tę liczbę, plan zakłada rozbudowę terminala i rozbudowę płyt postojowych samolotów podano też w materiale.
"Spółka planuje rozbudowę z wykorzystaniem wyłącznie pieniędzy komercyjnych - 60 mln zł pozyskanych z emisji obligacji, które byłyby spłacane z zysków portu" - czytamy w komunikacie.
Wiceprezes ds. korporacyjnych MPL Modlin Marcin Danił przypomniał podczas konferencji prasowej, że na emisję obligacji nie zgadza się udziałowiec portu - PP "Porty Lotnicze".
Wiceprezes skrytykował również raport firmy Arup, przygotowany na zlecenie PP "Porty Lotnicze", który zaleca przeniesienie części ruchu z Lotniska Chopina do Radomia.
"Jako obywatel nie zgadzam się na wydanie 800 mln zł na podstawie takiej analizy" - powiedział Danił.
"Modlin jest bazą dla tanich linii lotniczych. Rozmawiamy z nimi i - proszę mi wierzyć, że ostatnią rzeczą, o jakiej myślą ci przewoźnicy to przeniesienie do Radomia" - podkreślił wiceprezes.
Plan inwestycyjny Modlina na lata 2018-2028 został zatwierdzony przez wszystkich właścicieli, przypomniano.
"Na część mamy już pozwolenia, więc inwestycja może w naszym przypadku zakończyć się po 20, a nie 48 miesiącach jak w przypadku Radomia" - dodał Danił.
Plan inwestycyjny Modlina na lata 2018-2028 został zatwierdzony przez wszystkich właścicieli, przypomniano.
"Na część mamy już pozwolenia, więc inwestycja może w naszym przypadku zakończyć się po 20, a nie 48 miesiącach jak w przypadku Radomia" - dodał Danił.
"Od 2 lat spółka jest gotowa do rozbudowy terminala. Przez te 2 lata PPL nas blokuje" - podsumował wiceprezes.
Port Lotniczy Warszawa-Modlin to pierwsze lotnisko w Polsce stworzone z myślą o tanich liniach lotniczych i charterach. Od czerwca 2012 r. pełni rolę regionalnego lotniska użytku publicznego, komplementarnego wobec Portu Lotniczego Chopina. Lotnisko obsługuje przewozy międzynarodowe na liniach krótkiego i średniego zasięgu. Od 15 lipca 2012 r. w Porcie Lotniczym Warszawa/Modlin operuje największy przewoźnik niskokosztowy: Ryanair.