Strategia Polskiego Koncernu Mięsnego Duda od 2010 roku się nie zmienia. W opublikowanym w czwartek wieczorem komunikacie zarząd wymienił podstawowe cele na lata 2015-2019. W tej perspektywie spółka chce m.in. rozwijać fermy i zwiększyć ubój o jedną czwartą.
Podstawowe założenia strategii PKM Duda to rozwój segmentu surowcowego (fermy własne), zwiększenie uboju we własnych zakładach produkcyjnych o 25 proc., rozszerzenie zasięgu działania terytorialnego segmentu dystrybucyjnego poprzez budowę nowych hurtowni lub przejęcia istniejących podmiotów oraz wzrost własnej produkcji wędlin w ramach grupy kapitałowej.
"Celem spółki jest umocnienie jej pozycji na polskim rynku mięsnym poprzez zwiększenie mocy produkcyjnych oraz jej możliwości dystrybucyjnych" - czytamy w komunikacie.
Duda obniża zadłużenie i przygotowuje inwestycje
Spółka kontynuuje redukcję zadłużenia i po przeprowadzeniu restrukturyzacji jest przygotowana do przeprowadzenia nowych inwestycji w produkcję i handel - zapowiadał prezes Dariusz Formela w połowie maja.
- Działalność grupy w pierwszym kwartale 2015 r., podobnie jak w całym 2014 r., była rentowna. Mamy model biznesowy, który pozwala osiągać stabilne wyniki niezależnie od koniunktury rynkowej. By jednak umacniać swoją pozycję w branży potrzebujemy inwestycji rozwojowych, które będą motorem napędowym do wzrostów w przyszłości. Zamierzamy skoncentrować się na rozwoju działalności produkcyjnej i handlowej - powiedział Formela, cytowany w komunikacie.
Dług netto spadł w ostatnim czasie o 15,8 proc. do poziomu 134,6 mln zł. Dzięki obniżeniu kosztów finansowych na koniec marca PKM Duda dysponowała większymi środkami pieniężnymi. Ich stan w ciągu roku wzrósł o 91 proc. do poziomu 25,5 mln zł.
Duda w pierwszym kwartale zarobiła 6,43 mln zł wobec 6,58 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż w tym czasie przekroczyła 352 mln zł. Rok wcześniej było to 432 mln zł.
Roczne wyniki PKM Duda (w tys. zł)
Polski Koncern Mięsny Duda to największa w Polsce firma zajmująca się ubojem i rozbiorem mięsa czerwonego. Spółka kontroluje i jest zarazem najważniejszą częścią grupy kapitałowej, którą aktualnie tworzy około 30 firm z branży rolno-spożywczej z terenu Polski, Ukrainy oraz Niemiec.