Ambra oczekuje wzrostu zysków generowanych przez jej markę Cydr Lubelski. Według wiceprezesa spółki, sprzedaż cydru w Polsce w tym roku osiągnie poziom 20 mln litrów, a w kolejnych latach rynek ten urośnie kilkukrotnie.
- Ambra to lider rynku wina i młodego rynku cydru. Chcemy na tych rynkach rosnąć i oferować ponadprzeciętne stopy zwrotu dla akcjonariuszy. Cydr będzie rósł dwucyfrowo w tym roku i od roku 2015/16 będziemy zarabiać na naszej marce Cydr Lubelski, co automatycznie przełoży się wzrost zysków - powiedział Kaźmierczak w rozmowie z ISBnews.tv.
Podkreślił, że Ambra była prekursorem rynku cydru w Polsce. "Pierwszy cydr sprzedaliśmy w 2013 roku. Po ogłoszeniu embarga na jabłka przez prezydenta Putina nasza sprzedaż cydru zaczęła rosnąć wręcz gwałtownie. W 2015 roku oczekujemy, że cały segment osiągnie sprzedaż rzędu 15-20 mln litrów. To będzie ok. 0,25 proc. wielkości rynku piwa. W innych krajach jest to odpowiednio od 2 proc. do 15 proc. W efekcie perspektywy cydru w Polsce, jako największym producencie jabłek w Europie, oceniamy jako bardzo dobre i liczymy na kilkukrotny wzrost rynku cydru w najbliższych latach" - dodał wiceprezes Ambry.
Notowania akcji spółki Ambra w tym roku src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1420099200&de=1434987000&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=AMB&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&fr=1&w=640&h=300&cm=0&lp=1"/>
Ambra zakłada ponadto stabilny poziom sprzedaży wina, zahamowanie wzrostu kosztów operacyjnych, a także wzrost zysku operacyjnego i netto w swoim roku obrachunkowym 2015/2016.
Ambra to największy w Polsce producent, importer i dystrybutor win. Spółka jest notowana na GPW od połowy 2005 roku.