T-Mobile Polska wypracował 1,6 mld zł całkowitych przychodów w III kwartale 2017 r. (spadek p 1,2% r/r), podał operator. Wynik skonsolidowany EBITDA wyniósł 375 mln zł w III kw. br.
"W trzecim kwartale 2017 roku skonsolidowane przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,6 mld zł i były niższe o 1,2% w porównaniu z trzecim kwartałem 2016 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,485 mld zł i były niższe o 1,5% w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Pozostałe przychody spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 115 mln zł i były wyższe o 1,8% w porównaniu z 2016 rokiem" - czytamy w komunikacie.
T-Mobile Polska na koniec września 2017 roku obsługiwał 10,297 mln klientów. Baza abonentów wyniosła 6,79 mln, a klientów usług przedpłaconych 3,5 mln.
"T-Mobile Polska na koniec września 2017 roku obsługiwał 10,297 mln klientów. W trzecim kwartale baza klientów usług abonamentowych zwiększyła się o 56 tysięcy do 6,797 mln. W porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku baza abonentów spółki wzrosła o 256 tysięcy. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 3,5 mln i zmniejszyła się o 10 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Jest to już kolejny kwartał, w którym T-Mobile Polska odnotowuje stabilizację bazy klientów usług przedpłaconych po zmianach związanych z wprowadzeniem obowiązkowej rejestracji kart SIM prepaid" - czytamy dalej.
W okresie od 1 lipca do 30 września 2017 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 375 mln zł. W wyniku EBITDA tego kwartału widoczny jest wpływ regulacji roamingowych w wysokości 58 mln zł, bez tego efektu EBITDA obniżyłaby się o 20,3% r/r, podano także.
"W wynikach T-Mobile Polska w trzecim kwartale widoczne są efekty wzmocnienia wizerunku firmy, wprowadzenia nowych ofert oraz inwestycji w sieć sprzedaży i obsługę klienta. W 2017 roku sieć sprzedaży spółki zyskała 52 sklepy w nowych lokalizacjach, a zespół odpowiedzialny za obsługę klientów na pierwszej linii zwiększył się w samym trzecim kwartale o ponad 300 pracowników. Wypracowaliśmy najlepszy bilans MNP w historii firmy poprawiając wyniki zarówno w segmencie klientów indywidualnych jak i korporacyjnych. Dużą popularnością klientów cieszy się oferta Internetu Domowego, która jest idealnym połączeniem zalet naszej sieci i dbałości o najlepsze doświadczenia na każdym etapie kontaktów z Firmą. W segmencie biznesowym wzmacniamy ofertę usług ICT, dzięki kompetencjom pozyskanym wraz z przejęciem T-Systems Polska" - powiedział prezes T-Mobile Polska Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
Lliczba stacji bazowych obsługujących klientów w technologii LTE wzrosła o 1 550 do blisko 10 tysięcy, a liczba stacji oferujących klientom LTE 800 MHz wzrosła o 3 100 i obecnie przekracza 5 tysięcy w 2017 roku. Oznacza to, że 99,8 % populacji kraju znajduje się w zasięgu technologii LTE T-Mobile.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.