"Sektor B2B jest dla nas coraz ważniejszy. Zdecydowaliśmy więc o nowym podejściu dla tego segmentu, a szczególnie dla małych i średnich firm. Staje się tym bardziej istotne, zwłaszcza że systematycznie rośnie liczba młodych biznesów w Polsce, ale niekoniecznie korzystają one z cyfrowych możliwości. Chcemy więc zdefiniować się jako czołowy podmiot telekomunikacyjny zaangażowany w cyfrowy rozwój małych i średnich firm w Polsce" - powiedział Maierhofer podczas prezentacji nowej platformy.
Zaznaczył, że Magenta Biznes to nie tylko oferta, ale "fundament dla klientów do podejścia do cyfrowego rozwoju ich biznesów".
Prezes wskazał, że w Polsce jest łącznie 2 mln małych firm z 30% kontrybucją do PKB i 39% udziałem z zatrudnieniu. Według raportów, z tej liczby 59% nie używa social mediów, 33% nie ma www, 75% nie korzysta z e-commerce, a aż 91% nie produkuje usług cyfrowych.
Według słów Maierhofera, operator przeanalizował potrzeby klientów firmowych i zdecydował się na nowe podejście do zarządzania biznesowym segmentem B2B.
"Podchodzimy (wraz z T-Systems) do portfela największych firm z kompleksowymi rozwiązaniami telekomunikacyjnymi i ICT, dedykowanym oprogramowaniem i sprzętem. Jednak większa część naszego biznesu w segmencie B2B to małe i średnie spółki i dla nich przygotowaliśmy nowe cyfrowe podejście - nie tylko z ofertą, ale usługami, które mają pomóc w ich cyfrowym rozwoju i wzroście konkurencyjności. Mamy potencjał do ich wspierania w budowaniu kompetencji cyfrowych przez udostępnianie najlepszej łączności (połączenia głosowe, najwyższa prędkość sieci i streaming), doświadczenia i dedykowanych rozwiązań ICT" - podsumował szef T-Mobile Polska.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.