"T-Mobile Polska uruchamia Centrum Operacyjne ds. Cyberbezpieczeństwa - SOC (ang. Security Operations Center) oraz wprowadza nowe usługi z zakresu cyberbezpieczeństwa. Oferta T-Mobile pozwoli zapewnić każdej firmie wyższy poziom ochrony i zapobiegać sytuacjom, które zagrażają bezpieczeństwu oraz przeciwdziałać zdarzeniom, które w rezultacie mogą prowadzić do strat na ogromną skalę" - czytamy w komunikacie.
"Cyfryzacja to rzeczywistość, a zaufanie w cyfrowym świecie stało się niezbędnym czynnikiem dla przedsiębiorstw w utrzymywaniu długotrwałych relacji z klientami. Od ponad 20 lat T-Mobile zapewnia swoim klientom najwyższy poziom prywatności i bezpieczeństwa, a teraz nasze doświadczenie oraz technologie w zakresie cyberbezpieczeństwa są dostępne dla przedsiębiorców w nowo otwartym Security Operations Center w Warszawie. Oferujemy przedsiębiorcom szeroki zakres usług w tym zakresie, począwszy od audytów i doradztwa, po kompleksowe rozwiązania Cybersecurity-as-a-Service" - powiedział prezes operatora Andreas Maierhofer, cytowany w komunikacie.
Zadaniem Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa jest wykrywanie i zapobieganie incydentom związanym z cyberbezpieczeństwem dzięki monitorowaniu i analizie zdarzeń bezpieczeństwa - w trybie 24x7. Wykwalifikowany zespół ekspertów, bezpieczeństwa IT przy wykorzystaniu odpowiednich technologii i właściwie określonych procesów i procedur, reaguje na wykryte incydenty oraz przedstawia zalecenia dotyczące rozwiązania incydentu zgodnie z określonym SLA, wraz z przygotowaniem raportu podsumowującego działania, podano w informacji.
"SOC stanowi centralny punkt zarządzania bezpieczeństwem, sprawdza na bieżąco i raportuje stan bezpieczeństwa infrastruktury IT, minimalizuje czas potrzebny do wykrycia zagrożenia, a również umożliwia szybką odpowiedź na incydenty. Skorzystanie z nowej oferty SOC przyniesie firmie korzyści biznesowe, takie jak podniesienie poziomu bezpieczeństwa organizacji, zwiększenie ochrony krytycznych zasobów, dostarczenie niezbędnej wiedzy o stanie bezpieczeństwa IT przedsiębiorstwa, spełnienie norm związanych z bezpieczeństwem informatycznym m.in. RODO czy łatwe raportowanie na żądanie, dla zarządzających i działu bezpieczeństwa" - czytamy dalej.
Uruchamiając SOC, T-Mobile Polska korzysta z doświadczeń i zaplecza technologicznego Grupy Deutsche Telekom, która posiada jedno z największych i najnowocześniejszy zintegrowanych SOC w Europie. Pracuje w nim 200 ekspertów, którzy przez całą dobę monitorują systemy przedsiębiorstwa oraz jego klientów, w Bonn oraz we wszystkich połączonych ośrodkach w Niemczech i za granicą. Narzędzia DT, służące do zapewnienia cyberbezpieczeństwa, każdego dnia analizują miliard wrażliwych danych pochodzących łącznie z 3000 źródeł. Codziennie spółka obsługuje 1000 zapytań w celu ochrony własnej infrastruktury oraz zapewnienia bezpieczeństwa swoim klientom, podano też w materiale.
W ramach Centrum Operacyjnego ds. Cyberbezpieczeństwa, T-Mobile świadczy usługi: Zarządzany Firewall, usługa ochrony sieci przy pomocy firewalla następnej generacji NGFW; Zarządzany WAF (ang. Web Application Firewall), usługa ochrony klienckich aplikacji i serwisów www; Anty DDOS: zabezpieczenie przed atakami DDoS dzięki wydajnej platformie o pojemności 120Gbps; Profesjonalne usługi bezpieczeństwa IT; Identyfikowanie podatności systemów Internetu Rzeczy; Autorskie, innowacyjne rozwiązanie bezpieczeństwa IT służące szybkiej identyfikacji urządzeń mobilnych (w tym IoT), które są celem ataku bądź zostały już skompromitowane poprzez zainfekowanie złośliwym oprogramowaniem; Projekty integracji systemów bezpieczeństwa IT uwzględniające technologie takie jak DLP (ochrona przed wyciekiem danych), SIEM (monitorowanie i zarządzanie zdarzeniami bezpieczeństwa), Anty-Malware (wykrywanie i eliminowanie szkodliwego oprogramowania), Endpoint Protection (ochrona stacji roboczych).
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom.