Warszawa, 29.04.2016 (ISBnews) - Tan-Viet International S.A. planuje przekształcić biznes skupiony wokół Polski i Wietnamu w międzynarodową firmę posiadającą mocno zdywersyfikowane przychody z ponad 60 krajów i 4 kontynentów. Nowa strategia rozwoju skupia się na trzech głównych rynkach - europejskim, azjatyckim i amerykańskim., podała spółka.
"Tan-Viet International S.A. w ciągu ostatnich 26 lat osiągnął olbrzymi sukces w Polsce, stając się liderem w swoich kategoriach produktowych. Z satysfakcją muszę przyznać, że nasz kraj stał się dla nas już za mały. W związku z tym przyszedł czas, aby spojrzeć na rozwój spółki globalnie i zdobyte doświadczenie wykorzystać w dynamicznej ekspansji na zagranicznych rynkach. Chcemy w ciągu najbliższych pięciu lat urosnąć sześciokrotnie, osiągając ponad 600 mln USD przychodów, zdobywając nowe rynki tak geograficznie, jak i produktowo. Jestem przekonany, że jest to jak najbardziej wykonalne" - powiedział założyciel i przewodniczący rady nadzorczej Tan-Viet International S.A. Tao Ngoc Tu, cytowany w komunikacie.
W krajach Europy Środkowej spółka planuje rozszerzyć portfolio o nowe pozycje smakowe oraz kategorię dań gotowych, które będą produktami pokrewnymi do obecnie oferowanych. W Europie Zachodniej zamierza wzmocnić swoją obecność, szczególnie w Wielkiej Brytanii.
"Rynek wietnamski, na którym oparta jest większość przychodów azjatyckich, według planów spółki wciąż pozostanie kluczowym krajem w tej części świata. W wyniku wzmocnienia kategorii produktów noodli pszennych oraz rozbudowy sieci dystrybucyjnej, opartej o nowy zakład produkcyjny na północy Wietnamu (obecnie spółka posiada fabrykę na południu), Tan-Viet planuje kilkukrotnie zwiększyć przychody na tym rynku. Bardzo korzystne trendy demograficzne (wzrost dzietności) i ekonomiczne (bogacenie się społeczeństwa) pozwalają wierzyć w powodzenie tych inicjatyw" - czytamy w komunikacie.
"Mając na uwadze posiadane doświadczenie i obecność Tan-Viet na Kubie, spółka wykorzystując część nowych mocy produkcyjnych w północnym Wietnamie planuje w większym stopniu niż dotychczas zaznaczyć swoją obecność na rynkach amerykańskich. Biorąc pod uwagę wyraźny podział między rozwinięte kraje Ameryki Północnej (USA i Kanadę) oraz rosnące gospodarki Ameryki Środkowej i Południowej, plany ekspansji dzielą się na dwie inicjatywy. Natomiast ekspansja na rynkach rozwijających się, wykorzystując doświadczenia zebrane w Polsce i na Kubie, dąży do uzyskania pozycji lidera lub też istotnej pozycji rynkowej w poszczególnych krajach" - podano także.
International S.A. jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce i Europie produktów marki Vifon oraz właścicielem marek TaoTao, Tokyoto, Polka oraz Ammko.