"Rozwiązania IoT to nie tylko urządzenia dla domu, takie jak smart TV czy drony, służące np. do pomiarów geodezyjnych. Zastosowanie tej koncepcji to również korzyści biznesowe i finansowe dla wielu innych branż. Największym problemem jest jednak to, że firmy często nie mają świadomości, że wykorzystują internet rzeczy. Przykładem może być np. telemedycyna, w której gromadzenie, przesyłanie i analiza danych są przecież wszechobecne. Internet rzeczy należy m.in. kojarzyć z pojęciem Przemysłu 4.0 i ze wszystkimi zastosowaniami 'smart'. Wyzwaniem jest także cyberbezpieczeństwo. W związku z tym chcemy edukować branże i być pomostem łączącym technologię z biznesem" - powiedział główny pomysłodawca i organizator targów IoT Poland Show Paweł Kacperek, cytowany w komunikacie.
Wydarzenie pod nazwą IoT Poland Show jest platformą do nawiązywania relacji biznesowych i sposobem na networking dla przedstawicieli wszystkich branż, na które oddziałuje Internet rzeczy. Wśród nich wymienić można m.in. smart city, smart home, insuretech, fintech, connected cars i connected fleet, smart grid, smart metering czy cyberbezpieczeństwo.
Internet of Things jest koncepcją bazującą na idei łączności między urządzeniami. IoT tworzy sieci urządzeń, pozwalających na aktywne gromadzenie i przesyłanie danych, oraz zaawansowane narzędzia analityczne, umożliwiające wykorzystanie znajdującej się w nich wiedzy. Mimo że Internet rzeczy jest często kojarzony z urządzeniami RTV i AGD, to jego elementy stosowane są również w innych gałęziach przemysłu. Do tej pory organizacje wykorzystywały podstawowe zastosowania IoT, jednak dzisiaj zjawisko to staje się rozwiązaniem klasy enterprise i dotyka praktycznie każdej branży, podano także.
Organizatorzy przewidują, że w wydarzeniu udział weźmie około 10 000 osób, ponad 200 wystawców, 50 startupów, a w trakcie dwóch dni przeprowadzonych i wygłoszonych zostanie ponad 50 warsztatów, szkoleń oraz prezentacji.