Dotychczasowy model biznesowy spółki zakładał produkcję gier jedynie na urządzenia mobilne, w dwóch segmentach: gry własne oraz gry na zlecenie podmiotów trzecich tworzone zwłaszcza w celach marketingu marki, przypomniano.
"Aktualizacja strategii rozwoju wiąże się z wprowadzeniem do portfolio spółki gier na pozostałe urządzenia służące do rozrywki elektronicznej (komputery PC i konsole), w tym zwłaszcza wykorzystujące technologię VR (virtual reality - wirtualna rzeczywistość). To rynki charakteryzujące się bardzo dużym potencjałem oraz możliwością osiągania znaczących poziomów monetyzacji, co może mieć istotny wpływ na wyniki finansowe spółki" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie zarząd podjął decyzję o wydaniu gry "Frankenstein: Beyond the Time". Jej premiera na platformie Steam Early Access będzie miała miejsce 29 czerwca 2018 r., a finalna wersja na platformach Steam 1 sierpnia 2018 r. Na każdej platformie gra będzie dostępna w technologii VR, a na Steam dodatkowo jako klasyczna rozgrywka na komputery PC skierowana do graczy nieposiadających urządzeń umożliwiających wykorzystanie VR, podano również.
"'Frankenstein: Beyond the Time' będzie rozgrywką mającą na celu innowacyjne wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości w modelu 'hidden object' (rozwiązywanie zagadek poprzez logiczne i zręcznościowe działania poprzez poszukiwanie ukrytych wskazówek), w połączeniu z motywem walki z uciekającym czasem. Osadzenie tych mechanik w świecie inspirowanym powieścią o doktorze Frankensteinie ma zapewnić unikatową i dynamiczną rozgrywkę" - podsumowano.
The Dust specjalizuje się w produkcji gier na urządzenia mobilne w dwóch modelach: gry reklamowe na zlecenie (tzw. advergaming) oraz gry własne dystrybuowane w modelu F2P (free-to-play). Spółka jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2018 r.