CD Projekt ogłosił skonsolidowane wyniki finansowe za rok 2014 i przedstawił swoje plany na nadchodzące miesiące. Firma zamierza przede wszystkim skupić się na końcowym etapie produkcji i intensywnej promocji gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" - zapowiedzianej na 19 maja.
Ostatni rok CD Projekt poświęcił przede wszystkim produkcji i przygotowaniom do premiery "Wiedźmina 3" - w licznych plebiscytach ogłaszanego najbardziej wyczekiwaną premierą 2015. W oczekiwaniu na wydanie nowego kasowego tytułu, zyski ze sprzedaży produktów firmy zmalały względem ubiegłego roku, wciąż jednak utrzymują się na wysokim poziomie.
Po wzroście w poprzednim miesiącu (z około 16 zł na początku lutego do 18 zł na początku marca), kurs akcji firmy utrzymuje się na stabilnym podwyższonym poziomie przekraczającym 18,3 zł.
Kurs akcji CD Projekt w ostatnich trzech miesiącach src="http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=1419158610&de=1426892400&sdx=0&i=&ty=1&ug=1&s%5B0%5D=CDR&colors%5B0%5D=%231f5bac&fg=1&fr=1&w=600&h=300&cm=0&lp=1&rl=1"/>
- Na razie udało nam się przebić do czołówki pierwszej ligi, jeśli chodzi o percepcję. "Wiedźmin 3: Dziki Gon" jest obecnie jedną z kilku najbardziej oczekiwanych gier wideo na świecie, o czym świadczy ponad 200 przyznanych nagród i blisko 80 okładek międzynarodowych magazynów - powiedział Adam Kiciński, prezes grupy CD Projekt.
Już teraz powstają pierwsze wczesne recenzje oparte na wersji testowej nowego "Wiedźmina", pisane przez "najważniejszych dziennikarzy branżowych na świecie" - twierdzą przedstawiciele grupy. Jeszcze przed premierą egzemplarze recenzenckie "Wiedźmina 3" mają trafić do kilkuset redakcji. Pytani o stan prac, pracownicy CD Projekt powtórzyli zapewnienia o "usuwaniu ostatnich błędów". Płyty do wersji pudełkowej mają być tłoczone od połowy kwietnia - na około 5 tygodni przed premierą.
Prezes CD Projekt podkreśla, że "to dopiero początek działań promocyjnych". W planach firmy jest szeroko zakrojona, intensywna kampania reklamowa w amerykańskiej telewizji i w kinach. Całkowity budżet promocyjny gry wynosi 35 mln dolarów, w porównaniu z 10 mln dolarów na promocję "Wiedźmina 2" i zaledwie 2,5 mln wydanych na promocję pierwszej części gry. Znaczna większość wydatków na promocję skoncentrowanych jest na Ameryce Północnej, głównie USA.
Równolegle z "Wiedźminem 3" światową premierę będzie miał inny duży projekt firmy: GOG Galaxy, nowa platforma cyfrowa mająca pozwolić na lepszą konkurencję ze Steamem. Szczegóły projektu są utrzymywane w tajemnicy. Przedstawiciele firmy wskazywali jednak na znaczny rozwój GOG.com. Obecnie z platformą współpracuje już ponad 300 partnerów biznesowych, co pozwoliło na poszerzenie oferty sklepowej do przeszło 900 tytułów. W I kwartale 2015 ruszyła również wersja niemieckojęzyczna GOG. Jeszcze w ubiegłym roku rozpoczęto sprzedaż w walutach innych niż dolary - m.in. funty brytyjskie i euro. Działa również wersja francuska.
Nie podano żadnych dodatkowych szczegółów względem innych planów CD Projekt - wiadomo jedynie, że w 2015 roku poza "Wiedźminem 3" ukaże się jeszcze jedna większa gra: "Cyberpunk" oraz dwie mniejsze produkcje.