"Poziom IV kwartału powinniśmy uzyskać podobny [do III kw.], jak chodzi o wynik i przychody" - powiedział Grabowski podczas konferencji prasowej.
Ocenił, że może się to udać nawet pomimo trudniejszych warunków pogodowych, typowych dla końca roku, ze względu na postępującą intensyfikację prac na kontraktach.
"Natomiast przyszły rok nie powinien być gorszy niż 2018. Wpływ Norwegii nie powinien być już odczuwalny. Średnia marża [brutto na sprzedaży] na backlogu to ok. 5%. Ten rok [2019] powinien być naprawdę rokiem wytężonej pracy, by utrzymać polskie marże w ryzach, ale mam nadzieję, że pozyskamy kontrakt, który jeszcze poprawi sytuację marżową" - kontynuował prezes.
Grabowski poinformował także, że w przygotowaniu spółka ma oferty przetargowe o szacowanej wartości 6,5 mld zł brutto.
Spółka ocenia, że ma dużo możliwości dywersyfikacji działalności poza kontrakty kolejowe, zlecane przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wskazał tu m.in. budowę I etapu stacji i bocznicy zakładowej przy Elektrowni Ostrołęka C. Poinformował, że spółka jest w gronie 4 wykonawców, którzy przeszli kwalifikację i wkrótce złoży ofertę cenową.
"Ponadto aktywnie działamy jak chodzi o ofertowanie na rynku tramwajowym w Polsce. Chcemy rozwijać obszar elektroenergetyki i obszar budowy obiektów inżynieryjnych. Jest też utrzymanie tramwajowe i pion budownictwa ogólnego" - wyliczył Grabowski.
"Torpol Oil&Gas startuje m.in. w przetargach dla Gaz-Systemu, choć nie wchodzimy w duże 'liniówki'. To ma być wyspecjalizowana spółka technologiczna. To jest bardzo aktywna spółka, uczestniczy w ponad 70 postępowaniach" - dodał prezes.
Podtrzymał, że do końca roku spółka chciałaby zamknąć kwestię spółki Torpol Norge. Obecnie w grę wchodzi zarówno sprzedaż podmiotu, jak i likwidacja.
"Jeśli to by był proces sprzedaży, to będzie on nieskomplikowany. Jeśli by się nie udało zbyć, to pójdziemy w proces likwidacyjny. Zostanie tylko oddział, który będzie prowadził nadzór, serwis tego, co zostało wykonane" - wskazał Grabowski. "Są negocjacje z potencjalnym nabywcą" - dodał.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 752 mln zł w 2017 r.