Portfel zamówień Torpolu wynosił ponad 0,9 mld zł netto (bez konsorcjantów) wg stanu na koniec września br. wobec ok. 1,9 mld zł rok wcześniej, podała spółka.
"Na dzień 30 września 2015 roku GK Torpol posiada portfel zamówień o wartości ponad 0,9 mld zł netto bez udziału konsorcjantów, zapewniający prowadzenie prac nie tylko w 2016 roku, ale również w 2017 roku. Należy dodać, że największą pozycję w portfelu zamówień grupy stanowią kontrakty 'Łódź Fabryczna' oraz 'E75 Rail Baltica', które stanowią ponad 70% wartości portfela zamówień. Są to dwa największe kontrakty realizowane obecnie na polskim rynku kolejowym. W wyniku przeprowadzonych weryfikacji podczas rozpoczęcia prac z tytułu realizacji tych kontraktów oraz krocząco w trakcie realizacji potwierdzono realność planowanych przez emitenta marż do uzyskania" - czytamy w raporcie kwartalnym.
Średnia rentowność na sprzedaży brutto posiadanego portfela zamówień kształtuje się na poziomie ok. 6,6%. Tak wyraźny wzrost średniej rentowności portfela zamówień wynika z zakończenia kontraktów o niższej rentowności (np. LCS Gdynia) oraz dużego przerobu własnego w ostatnim okresie kontraktów o wyższej średniej rentowności (np. Podłęże - Bochnia, Kalety - Kluczbork czy E75 Rail Baltica). Średnia rentowność na sprzedaży brutto z portfela kontraktów za ostatnie 12 miesięcy na koniec września 2015 roku wyniosła 5,9%, podano również.
"Grupa emitenta w 2015 roku znajduje się w satysfakcjonującej sytuacji ekonomiczno-finansowej. W dalszym ciągu obserwujemy dynamicznie rosnącą sprzedaż w związku z realizacją posiadanego portfela zamówień. Głównym celem zarządu emitenta jest obecnie prawidłowa obsługa zbudowanego portfela zamówień w celu zachowania satysfakcjonującej rentowności działalności oraz budowanie portfela zamówień na lata 2016-2018. Umożliwia to posiadanie istotnych limitów kredytowych i gwarancyjnych, komfortowa sytuacja płynnościowa spółki oraz łatwy dostęp do finansowania zewnętrznego" - czytamy dalej.
Grupa skupia się na odpowiednim przygotowaniu finansowym, maszynowym i kadrowym do "otwarcia" przetargów z nowej perspektywy unijnej przez jej głównego odbiorcę w Polsce oraz do rozpoczęcia realizacji dużych planów inwestycyjnych w Skandynawii i na Bałkanach, podano także.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 775 mln zł w 2014 roku.