Strategia DM Banku Handlowego przewiduje w 2003 roku koncentrację na obsłudze klientów instytucjonalnych, oferowanie nowych możliwości inwestycji na giełdach zagranicznych oraz rozszerzenie oferty dla klientów indywidualnych - poinformował Paweł Szymański, prezes DM BH.
"Nasza strategia nadal przewiduje koncentrację na rynku klientów instytucjonalnych. Dowodem na jej skuteczność jest stały wzrost udziałów naszego biura w obrotach na GPW" - powiedział Szymański, podczas środowego spotkania z dziennikarzami.
W pierwszym kwartale 2003 roku DM BH notował stały wzrost udziału w obrotach na GPW. W styczniu wynosił on 11,7 proc., w lutym 17,9 proc., a w marcu 24,7 proc.
Zdaniem Szymańskiego kolejnym wyzwaniem dla biur maklerskich w Polsce będzie poszerzenie możliwości inwestowania przez krajowych inwestorów na rynkach międzynarodowych. Konieczność ta po części wynika z braku możliwości inwestycyjnych w kraju oraz z coraz mniejszej ilości akcji znajdujących się w wolnym obrocie z powodu kumulacji akcji w rękach funduszy emerytalnych.
"Niezależnie od rozwijania oferty dla inwestorów instytucjonalnych, chcemy aby drugim filarem naszego DM była oferta dla inwestorów indywidualnych" - powiedział Szymański.
DM BH zamierza zmienić podejście do obsługi inwestorów indywidualnych i odejść od tradycyjnego obsługiwania ich w Punktach Obsługi Klienta, na rzecz obsługi poprzez telefon, w sieci detalicznej Banku Handlowego i poprzez internet.
"Do końca roku zamkniemy pięć z sześciu POK-ów, zostanie tylko rozbudowany oddział warszawski. Uważam, że posiadanie oddzielnych punktów dystrybucji przez biura maklerskie jest nieefektywne" - powiedział.
Dodał, że jego zdaniem tą drogą pójdą inne biura maklerskie i w Polsce dojdzie do ograniczenia liczby POK-ów.