Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Trusted Shops: 93% polskich internautów robi zakupy w sieci

0
Podziel się:

Ponad 93% Polaków, którzy mają dostęp do internetu kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wskazują wyniki badania przygotowanego na zlecenie Trusted Shops. Badanie pokazuje również, że wraz ze wzrostem popularności e-zakupów rośnie też liczba klientów, którzy mieli problemy przy zakupie bądź realizacji zamówienia online - np. 7% badanych przyznaje, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie udało się odzyskać pieniędzy

Trusted Shops: 93% polskich internautów robi zakupy w sieci

"Handel w sieci staje się z roku na rok coraz popularniejszy. Według badania SW Research pt.: 'Zakupy Polaków w internecie', przygotowanym na zlecenie Trusted Shops, już ponad 93% internautów przyznaje, że kupuje online. To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62% osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16% ankietowanych robi zakupy regularnie - przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie - raz lub dwa razy w miesiącu, a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku" - czytamy w komunikacie.

Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34% internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 zł, natomiast 35% kupuje online za 100-249 zł,co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 zł (16%) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 zł, które stanowią już ponad 5%, podano także.

"Wraz ze wzrostem popularności e-zakupów i liczby transakcji, pojawia się coraz więcej problemów z realizacją zamówień. Tylko 54% kupujących przyznaje, że nie miało żadnych trudności z zamówieniem. W przypadku aż 17% respondentów, sklepy nie dotrzymywały terminu dostaw, natomiast 11% miało problem z uszkodzoną przesyłką. Na trzecim miejscu są trudności ze zwrotem i odzyskaniem wpłaconych pieniędzy, które zgłasza już co dziesiąty ankietowany. Zdarza się natomiast mniej pomyłek w stosunku do ubiegłego roku - niecałe 10% w porównaniu do 15%. Niestety, tak jak w poprzednim roku aż 7% badanych przyznaje, że przesyłka nigdy do nich nie dotarła i nie udało się odzyskać pieniędzy" - czytamy dalej.

"Warto pamiętać, że wiarygodne sklepy oferują ochronę kupującego, czyli gwarancję zwrotu pieniędzy w przypadku braku dostawy lub braku zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy. Dzięki temu możemy kupować online bezpiecznie i wygodnie" - skomentowała country manager Trusted Shops Anna Rak, cytowana w komunikacie.

Trusted Shops to europejska firma oferująca kompleksowe rozwiązania budujące zaufanie do zakupów w sieci. Od momentu założenia firmy w 1999 w Kolonii certyfikaty Trusted Shops uzyskało ponad 20 tys. sklepów internetowych.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)