Nowym partnerem Grupy Ubezpieczeniowej Europa został Lidl, który rozpoczyna sprzedaż zagranicznych i krajowych usług turystycznych pod marką Lidl Podróże, podało TU Europa.
"Markę Lidl zna każdy Polak. Dlatego to dla nas ważne partnerstwo, które wpisuje się w naszą strategię odkrywania dla branży ubezpieczeniowej nowych kanałów sprzedaży. Mam nadzieję, że współpraca z Lidlem będzie rozwijać się i już wkrótce będziemy mogli poinformować o wspólnym wprowadzeniu do sprzedaży kolejnych rodzajów ubezpieczeń" - powiedział wiceprezes grupy Marat Nevretdinov, cytowany w komunikacie.
Strategia Europy zakłada rozwój alternatywnych, nietradycyjnych kanałów sprzedaży i poszukiwanie nowych partnerów biznesowych. Realizując ją, ubezpieczyciel, który do tej pory koncentrował się na dystrybucji polis za pośrednictwem banków, rozpoczął współpracę m.in. z firmami telekomunikacyjnymi, podmiotami z branży e-commerce czy dostawcami energii elektrycznej, przypomniano.
"Projektując produkt dla klientów Lidla, położyliśmy nacisk nie tylko na wysokie sumy ubezpieczenia, ale także na bardzo szeroki zakres ochrony. Nasze ubezpieczenie ma być tarczą, chroniąca przed wszystkimi zagrożeniami, które mogą zakłócić ich wypoczynek" - dodał dyrektor Departamentu Programów Partnerskich w Grupie Europa Jacek Wakulski.
Z oferty ubezpieczeń podróżnych będą mogli skorzystać zarówno wypoczywający w kraju, jak i za granicą. W przypadku wczasów zagranicznych turyści mogą liczyć na wysokie sumy ubezpieczenia na pokrycie wydatków związanych z chorobą lub wypadkiem i kosztami ich leczenia: w wariancie Optymalnym do 80 tys. euro, a w wariancie Najlepszym do 500 tys. euro. Dodatkowo osoby ubezpieczone nieznające języka używanego w państwie, w którym wypoczywają, w przypadku zachorowania będą mogły skorzystać z konsultacji telefonicznych z polskim lekarzem, podano również.
"Ubezpieczenie nie tylko będzie chronić przed skutkami zachorowania. Objęci ochroną mogą liczyć także na opiekę i odszkodowanie w razie wypadku, ochronę bagażu podróżnego, sprzętu sportowego, telefonu komórkowego, kluczy i dokumentów oraz ochronę w przypadku nieumyślnego wyrządzenia szkód osobom trzecim lub ich mieniu" - czytamy dalej.
Polisa podróżna dla klientów Lidla gwarantuje bez dodatkowych opłat ochronę w przypadkach szczególnych, za które według przyjętego na rynku standardu trzeba dopłacić. W szczególności chodzi o osoby, które są przewlekle chore (mają problemy np. z chorobą wieńcową, nadciśnieniem lub cukrzycą) lub chcą amatorsko uprawiać takie sporty jak narciarstwo, snowboard, nurkowanie czy windsurfing. Całość uzupełnia ochrona przed skutkami aktów terroru podczas wypoczynku poza granicami Polski, podsumowano.
Grupa Ubezpieczeniowa Europa jest częścią Talanx International i Meiji Yasuda, jednych z największych firm na globalnym rynku ubezpieczeniowym. Tworzą ją Towarzystwo Ubezpieczeń Europa, Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa, ukraińskie spółki Europa.ua oraz Open Life Towarzystwo Ubezpieczeń Życie. Grupa Europa specjalizuje się w bancassurance - ubezpieczeniach sprzedawanych w powiązaniu z ofertą bankową. Ściśle współpracuje z sektorem finansowym w Polsce, w tym z wiodącymi bankami oraz dużą grupą pośredników finansowych.
Lidl Polska należy do Grupy Schwarz. W Europie istnieje ok. 10 tys. sklepów pod marką Lidl.