Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

TVN podał wyniki finansowe oraz poziom oglądalności

0
Podziel się:

Udział spółki w całodobowej oglądalności wyniósł w ubiegłym miesiącu 14,5 procent.

Markus Tellenbach, prezes TVN
Markus Tellenbach, prezes TVN (TVN, materiały prasowe)

TVN poprawia wyniki. W pierwszym kwartale tego roku stacja odnotowała 79,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 11,14 mln zł zysku rok wcześniej. To i tak mniej niż spodziewał się rynek, który szacował, że zysk przekroczy 100 mln złotych. Udział spółki w oglądalności całodobowej wyniósł w kwietniu 14,5 procent.

Spółka tłumaczy, że zmiana ta wynika przede wszystkim z dodatnich, głównie niezrealizowanych, różnic kursowych na obligacjach w wysokości 94 mln zł w tym roku, w porównaniu do ujemnych różnic kursowych na poziomie niemal 16 mln zł w roku ubiegłym.

"Dodatkowo wynik finansowy poprawił się w efekcie braku kosztów skupu obligacji w pierwszym kwartale bieżącego roku (w porównaniu do 11 mln zł tych kosztów w zeszłym roku) oraz poprzez ograniczenie kosztów odsetek do 44 mln zł w pierwszym kwartale 2015 r. z 48 mln zł w analogicznym okresie 2014 r., dzięki udanej, częściowej redukcji długu przeprowadzanej w ubiegłym roku" - wskazano również w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 41,73 mln zł wobec 78,69 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA (zysk przed opodatkowaniem z wyłączeniem kosztów amortyzacji) wyniosła 92 mln zł wobec 87 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 362,93 mln zł w pierwszym kwartale 2015 roku wobec 350,44 mln zł rok wcześniej.

Roczne wyniki TVN w latach 2001-2014

Źródło: Money.pl

- TVN osiągnął w pierwszym kwartale przychody i skorygowaną EBITDA zgodne z oczekiwaniami. W warunkach postępującej poprawy naszego otoczenia gospodarczego, które charakteryzuje się niską inflacją, malejącym bezrobociem i rosnącą sprzedażą detaliczną, osiągnęliśmy lepsze wyniki operacyjne i finansowe we wszystkich kluczowych obszarach działalności - naszych własnych kanałach telewizyjnych, usługach na rzecz kanałów zewnętrznych oraz ofertach video online - powiedział prezes Markus Tellenbach, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie pierwszym kwartale 2015 roku wyniósł 38,41 mln zł wobec 34,85 mln zł straty rok wcześniej.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym m.in. TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22 procent. W połowie marca br. Scripps Networks Interactive zawarła umowę nabycia 52,7 procent akcji TVN od ITI oraz Grupy Canal+.

Oglądalność na wysokim poziomie, ale...

W kwietniu w najważniejszej dla reklamodawców grupie widzów TVN osiągnął najwyższy wynik na rynku, z udziałem 14,5 procent oglądalności całodobowej. W tzw. peak time był to udział 16,9 procent. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. wynika, że w kwietniu 2015 roku liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat, a najwięcej spośród głównych stacji stracił TVN.

Udział TVN w grupie docelowej widzów w wieku 16-49 z dużych miast (100 tys. + mieszkańców) w porze najwyższej oglądalności telewizji w godzinach 18:00-23:00 (peak time) wyniósł 16,9 procent w kwietniu, podała spółka na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. W ujęciu całodobowym w tej grupie widzów stacja również osiągnęła najwyższy wynik na rynku, z udziałem 14,5 procent.

"W komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami TVN był również najchętniej oglądaną telewizją w Polsce z udziałem 17,3 procent w peak time i 14,9 procent w ujęciu całodobowym" - podano również.

TVN podało ponadto, że zajmuje pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym w obu wymienionych wyżej grupach od początku sezonu wiosennego w TV (marzec-kwiecień 2015 r.). Biorąc pod uwagę wyniki za 2 minione miesiące, udział TVN w grupie widzów z dużych miast (16-49, miasta 100 tys. +) wyniósł 17,7 procent w peak time i 15,5 procent całodobowo, a komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami sięgnął 18,3 procent w peak time oraz 15,9 procent w ujęciu całodobowym.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)