Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

TVN Ventures kupuje mobilną platformę reklamową

0
Podziel się:

TVN Ventures nabywa 40 proc. udziałów w spółce Everytap, operatora mobilnej platformy reklamowej, wykorzystującej technologię beaconów.

TVN Ventures kupuje mobilną platformę reklamową
(pixabay/ CC0 Public Domain)

TVN Ventures nabywa 40 proc. udziałów w spółce Everytap, operatora mobilnej platformy reklamowej, wykorzystującej technologię beaconów. Everytap otrzyma wsparcie finansowe oraz medialne na potrzeby dalszego rozwoju spółki.

- Mobilna technologia marketingowa i reklamowa to kluczowy element naszej strategii cyfrowej. Everytap łączy w sobie przekonujący model biznesowy, doskonałą realizację i znakomity zespół menedżerów. Dzięki TVN spółka będzie w stanie przyspieszyć swój rozwój w całej Polsce - powiedział członek zarządu TVN ds. digital i e-commerce Christian Anting.

TVN będzie jedynym inwestorem instytucjonalnym spółki, natomiast pozostała część udziałów pozostanie w rękach jej założycieli. Transakcja przewiduje, że udziałowcem przestanie być fundusz Black Pearls VC. Transakcja składa się inwestycji gotówkowej oraz media for equity (M4E).

- Bardzo nas cieszy, że pozyskaliśmy takiego partnera, jak TVN. Wierzymy, że przyspieszy to rozwój naszej sieci, ale także pozwoli nam szerzej spojrzeć na możliwość wykorzystania naszych pomysłów i doświadczeń w innych kanałach. Uzyskane środki zostaną w całości wykorzystane na finansowanie rozwoju spółki. Bardzo ważny jest też dla nas pakiet medialny otrzymany od TVN, który ułatwi nam promocję aplikacji wśród użytkowników i pozwoli nam znacznie zwiększyć liczbę osób czerpiących z niej korzyści - dodał dyrektor zarządzający Everytap Maciej Piwko.

Everytap jest platformą łączącą w sobie technologię beaconów z aplikacją mobilną, dzięki której użytkownicy mogą otrzymywać kontekstowe wiadomości, oferty i nagrody podczas zakupów lub wizyt w takich miejscach, jak restauracje, sale koncertowe czy stadiony.

Beacony to miniaturowe urządzenia, składające się z chipa Bluettoth oraz baterii. Ich działanie polega na tym, że emitują stały, unikalny sygnał, korzystając z energooszczędnej technologii Bluetooth Low Energy. Kiedy znajdziemy się w ich pobliżu, mogą wysyłać nam określone komunikaty, lub aktywować rozmaite funkcje w naszych telefonach. Dzięki małym rozmiarom i zasilaniu na baterie mogą zostać rozlokowane praktycznie wszędzie - na ulicach, w sklepach, a mogą działać nawet ponad rok bez dodatkowego zasilania. Nowe beacony są w stanie czerpać energię nawet z fal elektromagnetycznych, dzięki czemu nie wymagają wymiany baterii.

Beacon wysyła sygnał, które urządzenia mobilne rozpoznają jako trzy numery. Do rozpoznania co one oznaczają wymagana jest zainstalowana aplikacja, która odczyta beacon'a. Wykorzystują je do prezentowania spersonalizowaych ofert i nawiązywania bliższego kontaktu z klientami, np. w sklepach, czy nawet tylko przy wybranych półkach sklepowych.

Everytap oferuje współpracującym z nią reklamodawcom, sklepom, restauracjom i instytucjom możliwość opracowania programów lojalnościowych i ofert promocyjnych oraz w pełni elastycznego zarządzania kampaniami marketingowymi, skierowanymi do klientów znajdujących się w ich lokalach.

Platforma Everytap jest jedną z pierwszych aplikacji tego typu na świecie, która wykorzystuje bezprzewodową technologię beaconów, oferującą nieograniczone możliwości dotarcia do klientów w oparciu o mikrolokalizację.

Uruchomiona w 2013 roku usługa Everytap jest już dostępna w 100 punktach Trójmiasta i ma ponad 10 tys. zarejestrowanych i aktywnych użytkowników.

Spółka Everytap rozpoczęła pracę nad aplikacją w 2013 roku, a ostatnie 12 miesięcy jej rozwoju wpierał fundusz zalążkowy Black Pearls, który miał w niej 16% udziałów wraz ze współfinansującą projekt PARP.

- Startups metropolis w Gdańsku z takimi partnerami jak Incubator Starter, gdzie Everytap miał swoją siedzibę wcześniej, pomaga budować startupy wspierane przez fundusze kapitałowe. Nie można nie docenić wkładu doświadczonych aniołów biznesu, którzy zawsze zachęcali do współpracy - w przypadku Everytap był to Michał Jaskólski, który wspierał zespół finansowo i strategicznie od początku - wskazał partner zarządzający grupy Black Pearls VC Marcin Kowalik, cytowany w komunikacie.

- Sukces takich projektów jak Everytap pokazuje, że pieniądze publiczne zainwestowane w rozwój polskiego rynku venture capital przynoszą wymierne efekty. Co więcej, sprawdza się także model współfinansowania, który w tym przypadku był realizowany na poziomie współpracy PARP z Black Pearls VC - dodał dyrektor departamentu wsparcia instytucji otoczenia biznesu w PARP Michal Bańka, cytowany w komunikacie.

TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym m.in. TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. W połowie marca br. Scripps Networks Interactive zawarła umowę nabycia 52,7% akcji TVN od ITI oraz Grupy Canal+.

telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)